۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۱

با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

اردوگاه «کرامت» در شهرستان نهاوند افتتاح شد

اردوگاه «کرامت» در شهرستان نهاوند افتتاح شد

نهاوند- اردوگاه «کرامت» نهاوند با هدف پذیرش و درمان معتادان و با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردوگاه «کرامت» نهاوند ظهر پنج شنبه با هدف پذیرش و درمان معتادان با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین بهره‌برداری شد.

عملیات اجرایی این اردوگاه در زمینی به مساحت ۵ هکتار از اسفند سال گذشته به منظور زیر پوشش قرار دادن شهرستان های جنوبی استان همدان شامل ملایر، تویسرکان، نهاوند و اسدآباد آغاز شد.

این اردوگاه برای پذیرش ۴۰۰ معتاد متجاهر در نظر گرفته شده و با ۷ میلیارد تومان ساخته شده و اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل آن ۱۲ میلیارد تومان است که در فاز اول این مرکز امکان پذیرش ۱۰۰ نفر را دارد.

این اردوگاه دارای محل احیا، درمان، سم زدایی، قرنطینه، داروخانه، آزمایشگاه، آسایشگاه، حمام، آشپزخانه و غذاخوری است و به عنوان مرکز نگهداری، بازپروری، مهارت آموزی و ترک اعتیاد معتادان متجاهر استان همدان در نهاوند فعالیت خود را آغاز کرده است.

سردار غلامرضا سلیمانی در آئین افتتاح پروژه اردوگاه صیانت و درمان نهاوند بابیان اینکه همه ما خدمتگزار مردم هستیم و این افتخاری عظیم است چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند، گفت: مسائل اجتماعی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی فرهنگ را زیربنای اعتقادات عنوان کرد و راه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی چون فقر، اعتیاد و طلاق را در توجه به الگوی انقلاب اسلامی دانست و گفت: می‌توان برخی از روش‌ها از جمله روش‌های مقابله با اعتیاد را بازآفرینی کرد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه باید مانع ورود مواد مخدر به کشور شد، افزود: اگر کنار هم قرار گیریم برای رفع مشکلات اجتماعی قادر به تشکیل جبهه ای قوی خواهیم بود.

وی راه حل رفع مشکلات اقتصادی را تکیه بر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این موضوع که چرا  مشکلات و معضلات اجتماعی که از قضا برخی از آنها هم برجسته هستند، در برخی استان‌ها بیشتر نمود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج با روحیه جهادی و محوریت جوانان دنبال خیز گرفتن برای پیشرفت همراه با جهش و امید و رسیدن به موفقیت است.

وی تاکید کرد:‌ بسیج با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب به میدان آمده و در مسیر خدمت به مردم قدم برخواهد داشت.

سردار سلیمانی همچنین با تأکید بر اینکه بسیج برای تحقق گام دوم انقلاب به صورت جهادی وارد عمل شده و کسانی که دل در گرو پیشرفت‌ کشور دارند باید در تحقق گام دوم انقلاب تلاش کنند، گفت: باید با کمک جوانان و استفاده از راهکارهای بومی به جنگ با مشکلات برویم و پیروز میدان‌ شویم.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها آمادگی کامل وجود دارد، اظهار داشت:  زیرساخت‌ طرح کرامت در استان ایجاد شده و در ۱۰ استان دیگر نیز کارها شروع شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: باید این‌ مسیر تداوم یابد و با کمک مسئولان و با روحیه جهادی  زیرساخت‌های اجرای طرح کرامت را آماده کرده و این مراکز تجهیز شوند.

کد خبر 4783366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha