۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۵۵

مناسب سازی ۸ معبر در هر منطقه برای تردد معلولان

مناسب سازی ۸ معبر در هر منطقه برای تردد معلولان

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، از مناسب سازی ۸ معبر در هر منطقه برای تردد معلولان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی، در مورد مناسب سازی معابر برای معلولین اظهار کرد: با توجه به قانون حمایت از معلولین که مصوبه مجلس شورای اسلامی را نیز دارد، دستگاه ها باید برای اصلاح مواردی که از قبل در شهر به وجود آمده مانند ساختمان، معابر و ... برنامه ریزی دقیق کنند.

وی افزود: شهرداری تهران نیز به استناد افزایش ۳.۰۶ ردیف بودجه در این خصوص که با همکاری شورای شهر تهران صورت گرفت، برنامه های خود در این زمینه را سرعت بخشید.

صالحی بیان داشت: مناسب سازی بوستان ها، معابر و ساختمان های متعلق به شهرداری از ماه های گذشته در دستور کار قرار گرفت و طبق این برنامه امسال ماموریت هایی را تعریف کردیم که در هر منطقه دو بوستان، دو معبر و چهار ساختمان برای تردد افراد دارای معلولیت مناسب سازی شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران ادامه داد: به طوری طبیعی، معابر بیشتری در آینده مناسب سازی خواهند شد و شهرداری تهران معضلات مناسب سازی برای معلولین را حل خواهد کرد و شاهد بهبود شرایط خواهیم بود. 

صالحی تصریح کرد: البته مناسب سازی تمامی معابر شهری برای تمام معلولین افق دوردستی است و این امر زمان بر خواهد برد. اقدامی که شهرداری تهران در دستور کار قرار داده این است که فصاها مناسب سازی شوند و در یک اپلیکیشن به عنوان «رایا» برای معلولین در دسترس قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: ایستگاه های بی آر تی و مترو و معابر مناسب سازی شده در این اپلیکیشن قرار گرفته و به تدریج اسامی بوستان ها نیز اضافه خواهد شد. همچنین طرح جامعی را در این زمینه دنبال می کنیم و به دنبال این هستیم که ظرف ۶ ماه آینده از مناسب سازی در سطح تهران آمار دقیق تری به دست آوریم. 

کد خبر 4786878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha