۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول:

دانش‌آموزان دزفول رتبه نخست جشنواره خوارزمی را کسب کردند

دانش‌آموزان دزفول رتبه نخست جشنواره خوارزمی را کسب کردند

دزفول- معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: دانش‌آموزان دبیرستان شیخ مرتضی انصاری (ره) دزفول رتبه نخست بیست و یکمین جشنواره ملی جوان خوارزمی را کسب کردند.

عبدالمحمد جرجانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تیم دانش‌آموزی دبیرستان دوره دوم شیخ مرتضی انصاری(ره) متشکل از مبین ناسوتی، یاسین حاجی علی نعمت و محمد قمری توانستند در بیست و یکمین دوره جشنواره ملی جوان خوارزمی رتبه نخست کشوری را کسب کنند.

وی افزود: این دانش‌آموزان نخبه طرحی را در راستای روش نوین در تشخیص فرکانس وزوز گوش(تینیتوس) از طریق سیگنال‌های مغزی EEG ارائه دادند که درنهایت منجر به ساخت وسیله‌ای شد که به بیمار کمک می ‌کند بدون نیاز به پزشک متخصص از طریق سیگنال گیری مغز و تحلیل امواج، فرکانس ناشی از وزوز را به دست آورد.

مدیر اداره آموزش و پرورش دزفول با اشاره به دیگر ویژگی‌های این اختراع، عنوان کرد: ارتباط بی‌سیم بین بخش سیگنال گیری و دستگاه مرکزی، کوچک بودن دستگاه و قابل حمل بودن آن از دیگر ویژگی‌های بارز این وسیله است که می‌ تواند کمک شایانی به بیمار کند.

جرجانی با تقدیر از کادر اجرایی دبیرستان و دبیران به ‌ویژه مدیر آموزشگاه، این موفقیت بزرگ را به مردم دزفول به ‌ویژه جامعه فرهیخته دانش‌آموزی و فرهنگی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره خوارزمی یک جشنواره علمی است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود که نام این جشنواره از نام محمد بن موسی خوارزمی دانشمند مشهور ایرانی گرفته شده‌ است.

این جشنواره از سال ۱۳۶۶ به صورت بین‌المللی آغاز به کارکرد و سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت دانش‌آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه شد.

پس از آن با طی ۱۰ سال فعالیت در حوزه بین‌المللی نخستین دوره این جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

همچنین از سال ۹۳ بخش نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول به این جشنواره افزوده شد.

کد خبر 4788619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha