۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۰۵

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

نقشه اولیه کارخانه علم و فناوری گرگان تهیه شد/ محدودیت فضا داریم

نقشه اولیه کارخانه علم و فناوری گرگان تهیه شد/ محدودیت فضا داریم

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان این که نقشه اولیه کارخانه علم و فناوری گرگان تهیه شد، گفت: پارک علوم فناوری در گلستان با معضل فضای فیزیکی روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غفاری ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان در محل نمایشگاه هفته پژوهش اظهارکرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری از روز گذشته با حضور استاندار گلستان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی شروع به کار کرد.

وی از برگزاری کارگاه های مختلف تخصصی در جنب نمایشگاه خبرداد و افزود: همچنین نشست هایی را با مسئولان مختلف برای رفع موانع پژوهش برگزار کردیم.

غفاری گفت: دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان روز گذشته رونمایی شد و سرمایه گذاران هم در آن حضور داشتند.

وی بیان کرد: فرش فناوری با هدف ارائه طرح های فناورانه اجرا و پژوهشگران طرح های خود را به مدت سه دقیقه ارائه کردند.

غفاری ادامه داد: بازتاب اقدامات و طرح های پژوهشی علاوه بر تشویق دیگران سبب می شود که همه مردم با آن طرح و پژوهش آشنا شوند.

وی همچنین به محدودیت فیزیکی در استان اشاره کرد و گفت: مذاکراتی برای تأمین فضای فیزیکی و محل پارک علم و فناوری انجام شده و مسئولان باید در این زمینه به ما کمک کنند.

غفاری اضافه کرد: در گرگان و دیگر شهرهای استان پارک علم و فناروی یک متر فضا ندارد و فضاهایی را از بخش خصوصی اجاره کرده ایم.

وی گفت: در سفر معاون علمی رئیس جمهور به استان حمایت ۲۰ میلیارد تومانی مطرح شد و امیدواریم که مسئولان هم در تأمین زمین به ما کمک کنند.

غفاری افزود: کارخانه علم و فناوری در گرگان به مبلغ پنج میلیارد تومان و در گنبدکاووس به مبلغ سه میلیارد تومان ایجاد خواهد شد.

وی توضیح داد که تفاهمنامه ای با شورای شهر گرگان برای تأمین زمین امضا شده و نقشه اولیه آن در حال تهیه است تا وارد فاز اجرایی شویم.

غفاری گفت که مجموع شرکت مستقر در نمایشگاه دو میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی همچنین تصریح کرد: حمایت های پارک مالی و یا ایجاد پل ارتباطی با دیگر نهادها است و در زمینه مالی از ۶ میلیون تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین برای تجاری سازی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنیم.

غفاری گفت که ۲۸ شرکت در پارک و ۶۰ شرکت استارتاپی در گرگان و ۱۲ شرکت استارتاپی در گنبدکاووس وجود دارند که البته برخی از آن ها روی کاغذ هستند.

کد خبر 4793129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha