۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۷

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مرکزی:

به روز رسانی دانش مسئولین بخش IT دستگاه‌های اجرایی ضروری است

به روز رسانی دانش مسئولین بخش IT دستگاه‌های اجرایی ضروری است

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در حال حاضر با فقدان مهارت نیروهای دستگاه‌های اجرایی در بخش IT مواجه هستیم و باید اطلاعات مسئولین این بخش در ادارات به روز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: آموزش نیروهای سازمانی در حوزه سایبری به روز نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر با فقدان مهارت نیروهای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در بخش آی تی (فناوری اطلاعات) مواجه هستیم و باید در این حوزه دغدغه مند باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: هر چند ماه یک بار باید اطلاعات مسئولین آی تی ادارات استان به روز شود.

اکرمی بیان داشت: امروز در سازمان‌ها پس از نیروی انسانی، اطلاعات و آی تی ارزشمند است و وظیفه این کارگروه تقویت به روز رسانی بخش آی تی دستگاه‌های دولتی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با حساسیت بیشتری به حوزه سایبری توجه داشته باشند تا از حملات سایبری جلوگیری کنند.

گفتنی است از مصوبات این جلسه می‌توان به این اشاره کرد که مقرر شد فرمانداری‌هایی که برق اضطراری ادارات آن‌ها و این قبیل تجهیزات نیاز به تعمیر دارد، هرچه سریع‌تر اقدام کنند و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز باید به این مساله نظارت کند.

همچنین دستگاه‌های اجرایی استان توسط این کارگروه مورد ارزیابی قرار گیرند تا نقاط ضعف آن‌ها در حوزه سایبری برطرف شود.

کد خبر 4801873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha