۱ دی ۱۳۹۸، ۹:۲۰

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

یزدانی و کریمی چاره‌ای جز کشتی گرفتن ندارند/نقش کمرنگ حامیان مالی

یزدانی و کریمی چاره‌ای جز کشتی گرفتن ندارند/نقش کمرنگ حامیان مالی

مصدومیت نگران‌کننده دو آزادکار پرامید و عنوان‌دار کشورمان در آستانه بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو با واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی کشتی روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  مصدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی در حاشیه رقابتهای جام باشگاه های جهان، شوک بزرگی را به جامعه کشتی وارد آورد. آسیب دیدگی این دو آزادکار عنوان دار در شرایطی بوجود آمد که این گزینه ها با تدبیر لازم از سوی متولیان امر مجبور به حضور در جام باشگاه های جهان نمی شدند و حالا به جای دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت، تمرینات خود را طبق روال همیشگی تا المپیک طی می کردند.

در همین راستا هادی حبیبی سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سال، سال المپیک است و حساسیت های فنی و تدارکاتی برای حضور در این آوردگاه بزرگ بسیار بالاست. طبیعتا باید همه چیز طبق برنامه پیش برود تا زمان را بیش از این از دست ندهیم. اما این بدان معنا نیست که همه چیز را فدای برخی اتفاقات و رویدادهایی کنیم که ریسک بالایی برای ملی پوشان نامدار دارند و تهدیدی برای سلامتی آنها تلقی می شود.

وی در خصوص مصدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی گفت: در این مورد می توان گفت که آنها به دلیل مسایل مالی و کسب درآمد، چاره ای جز کشتی گرفتن نداشتند و هم می توان گفت می شد تدبیری به کار برد که این دو ملی پوش و دیگر نفرات اصلی از حضور در جام باشگاه های جهان معاف می شدند.

ملی پوش اسبق کشتی آزاد ایران ادامه داد: طبیعتا با وضعیت نامطلوب اقتصادی و شغلی کشتی گیران، این ورزشکاران چاره ای جز کشتی گرفتن ندارند و برای کسب درامد باید ریسک حضور در مسابقات و مصدومیت های احتمالی را به جان بخرند، البته متولیان کشتی می توانستند کاری بکنند که این تعداد معدود از آزادکاران اصلی و پرامید از سوی اسپانسر مالی مورد حمایت قرار می گرفتند تا در جام باشگاه های جهان کشتی نگیرند. طبیعتا با این شرایط می توان این نفرات را از هر نظر مهیای المپیک دانست و کسب افتخار کرد.

حبیبی افزود: از سویی دیگر این کشتی گیران موقعی که هنوز جوایز دو سال گذشته خود را هم نگرفته اند و منبع درآمد هم ندارند باید همه چیز را به جان خریده و در هر مصافی از جمله لیگ برتر و جام باشگاه های جهان که دستمزدی برای آنها در پی دارد به میدان بروند.

سرپرست تیم کشتی دانشگاه آزاد که تیمش در جام باشگاه های جهان به عنوان نایب قهرمانی دست یافت ادامه داد: به شخصه به عنوان یکی از ملی پوشان اسبق و کسی که در عرصه مربیگری هم فعالیت داشتم، برای علیرضا کریمی واقعا ناراحت شدم. او در شرایطی وارد میدان شد که از ناحیه پا مصدوم بود و درد داشت اما مجبور بود طبق قراردادش کشتی بگیرد. همینطور حسن یزدانی هم با وضعیت نگران کننده ای مواجه شده که امیدوارم این دو قهرمان ارزنده با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بحث حمایت های مالی و شغلی و معیشتی از کشتی گیران ملی پوش سالهاست که بطور جدی از سوی متولیان ورزش مورد توجه قرار ندارد و تا زمانی که این کشتی گیران مجبور باشند برای امرار معاش در هر مقطعی از دوران قهرمانی خود کشتی بگیرند، باید منتظر اتفاقات این چنینی باشیم.

کد خبر 4804087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha