بازگشت کپسول استارلاینر به زمین بعد از لغو پرواز آزمایشی

بازگشت کپسول استارلاینر به زمین بعد از لغو پرواز آزمایشی

کپسول حمل خدمه استارلاینر بوئینگ روز دوشنبه بعد از لغو پرواز آزمایشی که ناشی از تنظیم اشتباه وقت بود، به زمین باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو نیوز، این کپسول که در جریان پرواز آزمایشی خود فاقد هرگونه خدمه و فضانورد بود، قرار بود تا هفته آتی را در فضا بماند و مسیر خود را تا ایستگاه فضایی بین المللی ادامه دهد. قرار است از این کپسول در سال آینده میلادی برای حمل خدمه پروازی و نیز انجام برخی آزمایش‌های فضایی استفاده شود.

اما اشتباه در تنظیم ساعت و زمان بندی این پرواز در روز جمعه باعث شد تا کپسول یادشده بعد از پرواز در مدار تعیین شده قرار نگیرد. در نتیجه بوئینگ و ناسا تصمیم گرفتند تا آن را به سرعت به زمین بازگردانند.

قرار است کپسول یادشده در نقطه‌ای از صحرای نیومکزیکو بر روی زمین فرود آید. البته این نقطه از قبل هم بدین منظور تعیین شده بود. اما فرود یادشده عملاً شش روز زودتر رخ می‌دهد. گفتنی است کل مدت زمان پرواز کپسول یادشده در فضا از ۵۰ ساعت فراتر نرفت.

ناسا از پنج سال قبل، تصمیم گرفت برای انتقال فضانوردان به فضا از همکاری دو شرکت خصوصی بهره مند شود. اما تا به حال این پروازها در مراحل مختلف آزمایشی و عملیاتی با تاخیرها و مشکلات فنی مکرر مواجه بوده اند.

کد خبر 4804249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha