۴ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵

رئیس کل دادگستری مازندران:

۳۰۰ شعبه دادگستری مازندران با انباشت پرونده مواجه است

۳۰۰ شعبه دادگستری مازندران با انباشت پرونده مواجه است

بهشهر - رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۳۰۰ شعبه دارای موجودی نامتعارف و انباشت پرونده در استان داریم که یک سوم مربوط به دادسراهاست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان بهشهر افزود: تلاش برای برقراری عدل از وظایف مهم ماست و بیانیه گام دوم انقلاب باید با قوت اجرایی شود و همه ما ملزم به رعایت آن هستیم و باید پیشگامانه در عدل و قانون مداری حرکت کنیم تا در رسیدن به اهداف گام‌های بلندتری برداشته شود.

اکبری گفت: زمینه برای تحقق عدالت در بهشهر و استان وجود دارد و دادستان جدید باید در تحقق اهداف عالیه نظام و بیانیه گام دوم انقلاب و اهداف قوه قضائیه گام‌های بلندتری بردارد.

وی با بیان اینک اطاله دادرسی از مشکلات مردم است و با همه تلاش‌ها همچنان وجود دارد و با انباشت پرونده مواجه هستیم گفت: هم افزایی و همکاری با دستگاه اجرایی و کمک به ضابطان و توجه به زندان ضروری بوده و تا جایی که مقدور است افراد به زندان معرفی نشود و تنها در جرایم خشن، فساد اخلاقی و مالی و اقتصادی بالا و مواد مخدر به زندان معرفی شوند.

وی گفت: محکومین مالی فراوانی در استان داریم که اغلب به دلیل عدم توانایی پرداخت در زندان هستند و باید در قالب ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان کمک شود.

اکبری افزود: حمایت از تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی، پرونده‌ها ویژه و با حمایت بررسی شود و در برخی موارد توقیف اموال صنایع وجود دارد که باید منع شود و در اجرای دستورالعمل اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری انجام شود.

در این مراسم با تجلیل از علی صداقت دادستان سابق بهشهر، علی مرادی بعنوان دادستان بهشهر معرفی شد.

کد خبر 4807459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha