۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۹

اهمیت توسعه فیبر نوری در شهر اصفهان

اهمیت توسعه فیبر نوری در شهر اصفهان

اصفهان- مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: در طول حوادث آبان ماه، در صورتیکه از غیر از شبکه داخلی استفاده می شد، خدمات رسانی به شهروندان با مشکل جدی مواجه می شد.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تجهیزات فعلی بر اساس نیازهای موجود شهرداری در حال توسعه است اظهار داشت: با توجه به ارتباط ساختمان‌های شهرداری در نقاط مختلف، در طول حوادث آبان ماه، در صورتیکه از غیر از شبکه داخلی استفاده می‌شد، خدمات رسانی به شهروندان با مشکل جدی مواجه می‌شد و از این رو امید است مدیران و متولیان امر در شهر و استان به این مهم توجه بیشتری کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۴ کیلومتر کانال سازی و ۳۴۰ کیلومتر کابل کشی فیبر نوری در سطح شهر و مسیرهای مورد نیاز شهرداری انجام شده است که این شبکه نیز بر اساس نیازها و ارائه خدمات شهرداری به شهروندان ایجاد و توسعه یافته است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان بابیان اینکه در طی یکسال گذشته اقدامات مجدانه ای جهت استفاده از توان سرمایه گذاران خارج از مجموعه شهرداری در خصوص توسعه شبکه فیبر نوری انجام شده تصریح کرد در این مدت فراخوان رسمی و عمومی نیز به منظور شناسایی سرمایه گذاران مجرب و علاقه مند به این حوزه برگزار شده است. با توجه به شرایط و ضوابط موجود و الزامات قانونی و امنیتی، این موضوع با احتیاط بیشتری در حال پیگیری است و امیدواریم در ابتدای سال آینده به نتیجه نهایی برسیم.

وی افزود: با توجه به توسعه کاربری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان و کشور ما، به نظر می‌رسد استفاده از این ابزار نوین ارتباطی نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های جاری شهرداری به ویژه در حوزه ارتباطات و نظارت داشته و در صورتیکه به شکل مناسب و برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار گیرد، امکان توسعه آن در تمامی حوزه‌ها فراهم خواهد بود.

ابطحی اعلام کرد: ایستگاه‌های فاز اول متروی شهر اصفهان دارای شبکه ارتباطی بر بستر فیبر نوری است.

کد خبر 4812270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha