۱۲ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۴

حاشیه نگاری جلسه علنی شورا / موسوی؛ مرد دقایق و لحظه‌ها

حاشیه نگاری جلسه علنی شورا / موسوی؛ مرد دقایق و لحظه‌ها

شیراز- یک صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در حضور استاندار فارس برگزار شد و رئیس شورای شهر شیراز دراین جلسه به قدری به ثانیه‌ها و دقایع اهمیت داد که زمام کار از دستش برفت.

به گزارش خبرنگار مهر، یک صد و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز. را می‌توان به دو نیم تقسیم کرد نیم اول این جلسه که در حضور استاندار برگزار شد و شاهد جدال کلامی یکی از اعضای شورای شهر با رئیس این شورا بودیم و نیم دیگر آن نیز که پس از خروج استاندار بود نیمه آرامش و دلجویی بود.

استاندار فارس که به صورت ناگهانی به شورای شهر آمده بود هدف از حضور در این جلسه را بررسی اقدامات و ارائه نقطه نظرات در جهت ارائه خدمت رسانی پیشرو به شهروندان شهر شیراز عنوان کرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف خدمات شهری در شهر شیراز به بیش از یک میلیون و ٨٠٠ هزار نفر می‌رسد و این خدمات به گونه‌ای است که می‌توان گفت بخش بسیار بزرگی از مردم استان فارس از این خدمات شهری بهره مند می‌شوند.

شورا از هر شخص و مسئولی مهم‌تر است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز که بر خلاف جلسات قبل بر زمان بندی جلسه تاکید موکدی داشت زمانی که مشاهده کرد یکی از اعضای شورای شهر برای همراهی و خیر مقدم به پیشواز استاندار فارس رفته بود گفت: شورا و برگزاری جلسه علنی از هر کسی یا هر پستی مهم‌تر است و هستند افراد دیگری که برای پیشواز به سمت استاندار حرکت کنند.

او ادامه داد: حتی اگر عالی‌ترین مقام دولت در کشور هم بخواهد به شورای شهر بیایید برگزار شدن صحن علنی شورای شهر مهم‌تر است.

سید عبدالرزاق موسوی البته به همینجا بسنده نکرد و سعی بر آن داشت تا هریک از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای شهر که قرار بر صحبت کردن داشتند تنها زمان بندی را مورد نظر داشته باشند که او به آنان ابلاغ کرده است و بیش از آن زمان اجازه صحبت نداشتند!

رئیس شورای شهر حتی به اعضای شورا نیز این فرصت را نداد که دغدغه و مشکلات مردم را به عنوان نماینده مردم عنوان کنند.

سید محمدتقی تذروی تنها عضو شورای شهر بود که توانست در میان فریادهای موسوی تنها یک دقیقه به طرح سوال بپردازد.

تذروی از استاندار فارس این سوال را مطرح کرد که: ایا تمام مشکلات استان وابسته به تحریم است؟ برخی از شهرک‌ها با اینکه خط انتقال گاز به آن شهرک‌ها کشیده شده است اما کماکان امکان اتصال به گاز شهری را ندارند.

او افزود: در سه شهرک مردم برای تهیه کپسول گاز در صف می‌ایستند.

مصوبات جلسه یکصد و شانزده

یکی از لایحه‌های این جلسه نامه شهرداری شیراز در خصوص بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی در یکصد و شانزدهمین جلسه عادی صحن علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری شیراز در خصوص تغییر عبارت «عوارض بر حق مشرفیت» در مصوبات مربوط به عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمران و توسعه شهری» مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

اعضای شورای شهر شیراز با لایحه دیگر شهرداری در خصوص تمدید مصوبه‌ی شورای شهر در موضوع «فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط» به مدت دو سال موافقت کردند.

لایحه شهرداری شیراز در خصوص تصویب آئین‌نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش نیز در جلسه امروز در ۸ ماده و ۳۴ بند و ۶ تبصره به تصویب رسید.

خواب زمستانی شورای شهر

در حالی که رئیس شورای شهر تاکید بسیار زیادی بر رعایت زمان و حل مشکلات مردمی داشت در اقدامی عجیب خود نیز به عنوان یکی از هشت نفر موافق لایحه تعطیلی یک هفته‌ای شورای شهر بود.

عبدالرزاق موسوی در جلسه یکصد و شانزدهم در اواسط این جلسه پس از صحبت‌های حاشیه‌ای اعضای شورای متذکر شد که انتظار مردم از شورا حل مشکلات مردمی است و نباید وقت شورا به سایر کارها بگذرد.

اما لایحه اخری که در صحن علنی شورای شهر مطرح شد و با موافقت اکثریت اعضا با یک طرح دوفوریتی، جلسه عادی صحن علنی هفته آِینده شورای اسلامی شهر شیراز برگزار نخواهد شد و بر این اساس جلسه بعدی صحن علنی شورای شهر ۲۵ دی‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 4813821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha