۱۲ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۳۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

انقلاب جهانی اسلامی را با راهبرد قدرت بازدارندگی حفظ کنیم

انقلاب جهانی اسلامی را با راهبرد قدرت بازدارندگی حفظ کنیم

ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران ، راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران برابر دشمنان را بازدارندگی توام با قدرت بیان کرد و گفت:با قوی شدن باید قدرت و انقلاب جهانی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی شامگاه پنجشنبه در مراسم بیست و سومین یادواره شهید سید مجتبی علمدار در حسینیه عاشقان ساری، با بیان اینکه شهید علمدار، ذاکر، عاشق و مدافع اهل بیت و مجاهد فی سبیل الله بوده است افزود: این شهید بزرگوار مورد علاقه و ارادت بسیاری از مردم استان و خارج از استان بوده است و بیش از هزار مؤسسه به نام و یاد این شهید در حال فعالیت‌های فرهنگی، خدماتی و انسانی هستند.

وی با اظهار اینکه برای انقلاب خود ایده و استراتژی داشتیم و سرنگونی رژیم طاغوتی و تشکیل حکومت مبتنی بر دین و جمهوری اسلامی ایده مردم بوده است، افزود: ملت به تبعیت از رهبر انقلاب با جانفشانی و تظاهراتی نظیر ۱۸ دی شهر ساری که هشت شهید در آن روز تقدیم شده است، از انقلاب دفاع کردند.

حجت الاسلام لائینی با بیان اینکه در حال حاضر با دشمنی‌های سخت مواجه هستیم و آمریکا، صهیونیست‌ها، نوچه‌های آنان و داعشی ها علیه جبهه اسلام قرار گرفته است، ادامه داد: راهبرد ما در مواجهه با آمریکا و استکبار جهانی باید مقاومت باشد درحالی که بعضی‌ها زمزمه تسلیم را با عنوان صلح جهانی و پیوستن به نظم جهانی درپیش گرفته‌اند و خواستار کنارآمدن با آمریکا هستند.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه کنارآمدن و تسلیم با دشمن به چه قیمتی باید باشد، آیا انقلاب و آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم یا اینکه این ارزشها را از دست دهیم؟ گفت: همواره استبکار دم از براندازی و از بین رفتن جمهوری اسلامی می‌زنند و نمی‌توان با دشمن بسازیم و روی خون شهیدان معامله کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار اینکه نظریه دیگر آن است که مقابل دشمن و آمریکا باید بایستیم و جنگ کنیم، تصریح کرد: جنگ با دشمن هزینه‌های زیادی دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما هیچگاه به استقبال جنگ نمی‌رویم، از این رو تئوری تسلیم و جنگ مردود است.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی‌ها معتقدند ما در مقابل دوگانه «جنگ یا سازش» قرار داریم و از این ترفند در تلاش برای جلب آرای مردم و مغلطه کاری هستند.

حجت الاسلام لائینی با بیان اینکه ما با سه گانه ای روبرو هستیم، به گزینه بازدارندگی اشاره کرد و گفت: بازدارندگی یعنی آن قدر قوی شویم که به دشمن باج ندهیم و دشمن اجازه حمله نداشته باشد و با قوی شدن با انقلاب و استقلال را حفظ کنیم.

وی با اظهار اینکه ما راهبرد بازدارندگی و قدرت را انتخاب کردیم گفت: اگر قوی نشویم در سازش نیز بازنده خواهیم بود و سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی قوی شدن و بازدارندگی است تا دشمن جرأت حمله کردن و تعرض نداشته باشد.

امام جمعه ساری، با اشاره به آتش زدن سفارت آمریکا در عراق گفت: ترامپ این مسئله را به گردن ایران انداخت و تهدید به حمله کرد ولی یک روز بعد حرفش را پس گرفت و عنوان کرد در فکر جنگ نیستیم و این نشان می‌دهد، اگر قوی شویم دشمن خواهد ترسید و دیگر نیازی به جنگ و تسلیم شدن برابر دشمن نیست و محکم مواضع خود و استقلال را حفظ خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه نه گزینه جنگ و نه تسلیم بلکه بازدارندگی مورد قبول است، گفت: ما باقوی شدن و بازدارندگی جرأت جنگیدن را از دشمن خواهیم گرفت.

پنج آیتم و مؤلفه بازدارندگی و قدرت

وی با اشاره به پنج آیتم برای قوی شدن خواستار ارتقای سازو برگ جنگی شد و گفت: دانش هسته‌ای یک قدرت و اقتدار به شمار می‌رود و امیدواریم دوباره چرخه‌های تولید دانش هسته به حالت اول بازگردد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اظهار اینکه در صنایع دفاعی وهوافضا رشد زیادی داشته‌ایم عنوان کرد: باید برای قوی شدن وابستگی‌های خود را کاهش دهیم و اگر وابسته به دلار، نفت و خارج باشیم نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم و داعیه بازدارندگی داشته باشیم.

امام جمعه ساری با تاکید براینکه باید آسیب پذیری خود را کم کنیم تصریح کرد: همچنین باید حمایت‌های مردمی را روزافزون کنیم زیرا پشتوانه اصلی نظام، مردم هستند و اگر حمایت نکنند، هیچکدام از آیتم‌ها جواب نخواهد داد و هرجا که پای نظام و انقلاب باشد، همه مردم حضور خواهند یافت و ۲۲ بهمن و انتخابات نشان خواهد که مردم نظام اسلامی را دوست دارند.

وی حمایت الهی، ایمان، تقوا و معنویت را امری مهم دانست و گفت: اگر حمایت خداوند را از دست دهیم، هیچ چیز پناهگاه ما نخواهد بود و اگر اختلاس و دزدی در جامعه رواج یابد باید بهراسیم.

کد خبر 4814408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha