۱۵ دی ۱۳۹۸، ۹:۲۰

مدیرکل راه‌آهن شرق کشور:

جابه‌جایی مسافر از راه‌آهن شرق پنج درصد رشد داشته است

جابه‌جایی مسافر از  راه‌آهن شرق پنج درصد رشد داشته است

بیرجند- مدیرکل راه آهن شرق گفت: جابه‌جایی مسافر از طریق راه آهن شرق در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل پنج درصد رشد داشته است.

رضا شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن بسیاری از زیرساخت‌ها در حوزه راه‌آهن، عملکرد راه‌آهن شرق کشور در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شرق کشور بیان‌کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر از هم‌وطنان ترجیح داده‌اند که سفر ریلی از طریق راه آهن شرق را برای مسافرت انتخاب کنند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش پنج درصدی را نشان می‌دهد.

شرقی گفت: در نه ماهه سال ۹۷ آمار جابه‌جایی مسافر از طریق راه‌آهن شرق کشور ۲۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: مواردی چون ایمن‌سازی و مناسب‌سازی ایستگاه‌ها و تأمین تجهیزات رفاهی برخی از اماکن چون سالن‌های انتظار در این افزایش آمار جابه‌جایی مسافر و انتخاب راه آهن شرق برای سفر تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق کشور بیان‌کرد: میزان تناژ بارگیری در راه‌آهن شرق نیز در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

شرقی یادآور شد: میزان تناژ بارگیری در نه ماهه سال ۹۷ حدود چهار میلیون و ۵۹۲ هزار و ۵۶۳ تن بار بوده است در حالی که این آمار در نه ماه سال جاری چهار میلیون و ۹۲۴ هزار و ۷۰۴ تن بوده است.

کد خبر 4816760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha