۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶

شهردار تهران:

ظرفیت شورای عالی استان‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد

ظرفیت شورای عالی استان‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد

یزد ـ شهردار تهران با بیان اینکه در قانون برای شورای استان‌ها ظرفیتی همانند یک قوه دیده شده است، گفت: ایان ظرفیت نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی، صبح چهارشنبه در یکصد و پنجمین مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که به میزبانی شهرداری یزد در حال برگزاری است، اظهار داشت: امروز مفاهیمی نظیر پایداری در شیوه اداره شهرها مطرح است که باید به مفهوم واقعی آن دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه در نظام قانونگذاری اختیاراتی که به شهرداری‌ها داده شده، محدود است، افزود: با این وجود ناگزیر به حرکت در این مسیر هستیم.

حناچی با بیان اینکه در قانون اساسی، شوراها و ظرفیت شوراها دیده شده است، عنوان کرد: برای تدوین قانون مجلس می‌تواند طرح ارائه دهد و آن را مصوب کند یا دولت می‌تواند لایحه بدهد اما ظرفیت شوراها در این زمینه به خوبی دیده نشده است.

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت شورای عالی استان‌ها بیان کرد: برای شورای عالی استان‌ها ظرفیتی هم‌طراز با یک قوه دیده شده اما از این ظرفیت به درستی استفاده نشده که لازم است در مسیر استفاده کامل و درست از این ظرفیت حرکت کنیم.

وی با اشاره به نظرات مطرح شده مبتنی بر محدود کردن شوراها در حد نظارت تصریح کرد: اگر از ظرفیت شورای عالی استان‌ها به درستی استفاده نشود، این نظرات جامه عمل می‌پوشد و ظرفیت شوراها به حاشیه رانده می‌شود.

حناچی با بیان اینکه شهرداری‌ها خواه ناخواه یک نهاد اجتماعی به شمار می‌روند، افزود: در نظام قانون‌گذاری ما همه اختیارات به شهرداری داده نشده اما باید در مسیر استفاده از ظرفیت‌های تعریف شده قدم برداریم ضمن اینکه بر اساس قانون باید آنچه برای شوراها لحاظ شده، به طور کامل استفاده شود.

کد خبر 4820349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha