۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

تمام نقاط استان اصفهان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است

تمام نقاط استان اصفهان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است

اصفهان - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افت آبخوان ها و تخلیه آبهای زیرزمینی منجر به فرونشست در تمام مناطق غرب، جنوب و شرق استان اصفهان شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان اصفهان پدیده فرونشست زمین و درز و شکافهای منتج از این پدیده در دشتهای مهیار شمالی، مهیارجنوبی، کاشان، گلپایگان، برخواراصفهان، اردستان و فلاورجان مشاهده و بررسی شده است، اظهار داشت: عامل فرونشست در دشت های استان اصفهان، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی خارج از توان آبخوان طی سه تا چهار دهه گذشته است؛ بیش از ۹۰ درصد این آب نیز در بخش کشاورزی مصرف شده است.

وی با اعلام نتیجه جلسه رئیس سازمان زمین شناسی کشور در اصفهان در مورد پدیده فرونشست زمین گفت: مقرر شد تا با همکاری سازمان نقشه برداری کشور نرخ فرونشست زمین در اصفهان در مناطق مختلف محاسبه شود تا اقدامات مقتضی با همکاری شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی در جهت کنترل و ساماندهی فرونشست ها انجام شود.

محدوده مطالعاتی دشت های استان اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی که موجب تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت ها شده است تصریح کرد: دشت ها، در استان اصفهان در حال حاضر از ۳۵ محدوده مطالعاتی، ۲۷ محدوده مطالعاتی ممنوعه و ممنوعه بحرانی هستند.

شش هزار و ۱۶۹ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است

وی با اعلام اینکه از سال ۱۳۸۴ تا آذر ماه ۱۳۹۸ تعداد شش هزار و ۱۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: این امر منجر به کاهش ۲۱۱ میلیون مترمکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی در سطح استان شده است. از ابتدای سال ۹۸ تا آذر ماه تعداد ۵۸۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب المنفعه شده است.

نصب ۹۷۵ کنتور حجمی هوشمند

شیشه فروش به نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد و گفت: طی سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ تعداد سه هزار و ۸۹۶ کنتور هوشمند آب و برق و در سالهای ۹۸-۱۳۹۶ تعداد ۹۷۵ کنتور حجمی هوشمند الکترومغناطیس در استان اصفهان نصب شده است.

وی اضافه کرد: با استقرار ۶۲ گروه گشت وبازرسی در سطح استان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۵۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

کد خبر 4822037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha