۲۴ دی ۱۳۹۸، ۹:۲۷

معاون استاندار کردستان:

عملکرد بانک‌های کردستان در پرداخت تسهیلات تبصرە ۱٨ مطلوب نیست

عملکرد بانک‌های کردستان در پرداخت تسهیلات تبصرە ۱٨ مطلوب نیست

سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱٨ در استان مطلوب نیست و نیاز است مدیران در این زمینه جدی تری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، حسین فیروزی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، اظهار داشت: تسهیلات تبصره ۱٨ را دولت برای کمک واحدهای تولیدی در نظر گرفته است و باید از این ظرفیت قانونی استفاده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان فقط هشت میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت شده است، افزود: ۳۱ طرح به ارزش ۶۷ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده که باید ظرف ۱۰ روز آینده تعین تکلیف شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان ادامه داد: مدیران بانک ها باید پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱٨ را جدی بگیرند و برای موانعی که وجود دارد راه حل استانی ارائه دهند.

فیروزی یادآور شد: ما در حوزه کشاورزی ظرفیت های خوبی داریم و باید تلاش کنیم سهم استان را از این تبصره در بخش کشاورزی افزایش دهیم.

وی کاهش آمار بیکاری در فصول مختلف را با تسهیلات پرداختی بانک ها کاملاً مرتبط دانست و بیان کرد: هر زمان بانک ها تسهیلات مناسب پرداخت کرده اند به همان میزان بر اشتغال استان تاثیر مثبت داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: از مدیران بانک ها انتظار داریم جهت کمک به تولید و رونق اشتغال استان برای پرداخت تسهیلات بیش از گذشته همت کنند.

کد خبر 4825049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha