۲۵ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۴۳

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان:

انجام ۵۵ نوع آزمایش و آنالیز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان

انجام ۵۵ نوع آزمایش و آنالیز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان

کاشان - رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان گفت: ۵۵ نوع آزمایش و آنالیز مختلف علمی و دانشگاهی در رشته های مختلف فنی مهندسی و علوم پایه در مجموعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان انجام می شود.

مهرداد مرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجموعه آزمایشگاهی دانشگاه کاشان دارای ۱۳ آزمایشگاه مختلف است، اظهار داشت: بیش از ۵۵ آزمایش مختلف در رشته‌های گوناگون در این مجموعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک آزمایشگاه ممکن است چندین آزمایش و آنالیز انجام شود، ابراز داشت: دانشجویان، محققین و اساتید سایر دانشگاه‌های ایران نیز برخی از آزمایش‌ها و آنالیزهای خود را در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان انجام می‌دهند.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان با بیان اینکه پایه و اساس پیشرفت و دست‌یابی به فناوری‌های جدید، انجام پژوهش‌های کاربردی، منظم و دارای برنامه است، تصریح کرد: سیستم مدیریت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان سعی در برطرف کردن نیاز دسترسی محققین به تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و استاندارد در حد توان خود را دارد.

مرادی با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان پیش از این دارای عضویت «آزمایشی» در شبکه آزمایشگاهی راهبردی کشوری داشت، خاطرنشان کرد: با سعی و تلاش محققین، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه کاشان این عضویت به مرتبه «فعال» ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی کاشان در سال ۱۳۹۳ افتتاح و به بهره برداری رسید، اذعان داشت: این مجموعه آزمایشگاهی در فضایی به مساحت بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمربع آزمایشگاه مشغول ارائه خدمت به پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه کاشان و دیگر دانشگاه‌های منطقه و ایران است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور هر سه سال یکبار مجموعه آزمایشگاه‌های خود را ارزیابی می‌کند، بیان داشت: وضعیت بعدی «توانمند» است که امیدواریم با اقدامات و تمهیدات پیش بینی شده و همچنین با تلاش و کوشش محققین مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه کاشان این مهم به زودی میسر شود.

وی با بیان اینکه شبکه آزمایشگاهی راهبردی برای ارائه خدمات به محققین و پژوهشگران تخفیف‌هایی ویژه ارائه می‌دهد، افزود: علاوه بر محققین و پژوهشگران دانشگاهی پژوهشگران و محققین بخش صنعت نیز می‌توانند آزمایش و آنالیزهای خود در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان انجام دهند.

کد خبر 4826423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha