۲۸ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۴۷

مدیرکل سلامت شهرداری تهران:

خانه‌های سلامت تهران خدمات روانشناسی بحران ارائه می‌دهند

خانه‌های سلامت تهران خدمات روانشناسی بحران ارائه می‌دهند

نصیری گفت: خانه‌های سلامت منتخب مناطق ۲۲گانه به مدت ۱۰ روز خدمات رایگان مشاوره، روانشناختی و حمایت‌های اجتماعی- روانی با رویکرد مداخله در بحران ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، زینب نصیری با اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به رویدادها و اتفاق‌های اخیر طی روزهای گذشته، در کنار هموطنانی که داغدار عزیزان خود هستند، تمام مردم ایران به خصوص مردم شهر تهران که فشار روانی و سوگ عمیقی را تجربه می‌کنند، هستیم.

وی یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر بهبود وضعیت روانی و اجتماعی شهروندان را انتخاب نحوه مواجهه درست و همراهی با مردم توسط سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در سطح کلان و کاهش تنش‌ها در سطح جامعه دانست.

نصیری ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی فردی و تخصصی مرتبط با بحران و بلایا به شهروندان به خصوص با رویکرد کاهش آسیب‌های روانی در کودکان و نوجوانان می‌تواند به تاب‌آوری اجتماعی و بهبود سلامت روان شهروندان کمک کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: همچنین سرای محلات با اقدامات اجتماع‌محور و گفت و گو های محلی با حضور متخصصین سلامت روان می‌توانند به عنوان محلی برای گردهمایی مردم محله و ایجاد همدلی و همدردی مشترک در کاهش آلام آنان نقش داشته و موثر باشند.

نصیری بیان کرد: مشاوران، روانشناسان و مددکاران اجتماعی، کلینیک‌های مشاوره، روانشناسی و مددکاری اجتماعی داوطلب برای حضور موثر در تمامی سرای محله‌های ۳۵۲ گانه شهر تهران می‌توانند با این نهاد همکاری کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اظهار داشت: مشاوران، روانشناسان و مددکاران شهرداری تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه ضمن دیدار و اعلام تسلیت به خانواده‌های داغدار واقعه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، در صورت درخواست آماده ارائه خدمات مشاوره به این خانواده‌ها هستند.

کد خبر 4828818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha