۱ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۲۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

خدمات رسانی موکب های استان مرکزی در نقاط سیل زده سیستان وبلوچستان

خدمات رسانی موکب های استان مرکزی در نقاط سیل زده سیستان وبلوچستان

اراک- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ۴ موکب از استان مرکزی در نقاط سیل زده سیستان و بلوچستان حضور یافته اند و روزانه حدود ۲۰ هزار وعده غذای گرم بین سیل زدگان توزیع می کنند.

خلیلی نجفی نظام آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در اراک، اظهار داشت: موکب ها به عنوان یک مجموعه مردم نهاد، از برکت وجود امام حسین (ع)، تاکنون خالصانه به زوار اربعین حسینی خدمت کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی افزود: سال ۹۶ موکب داران در حال بازگشت از مراسم اربعین با زلزله غرب کشور (کرمانشاه) مواجه شدند که خود را به مناطق حادثه دیده رساندند و تکلیف خود را در کمک به هموطنان، به خوبی ایفا کردند.

نجفی ادامه داد: موکب داران استان مرکزی در سیل ابتدای امسال نیز در کنار مردم سیل زده استان‌های خوزستان و لرستان، به خدمت رسانی به آنها مشغول بودند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی بیان کرد: با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان، موکب داران باز هم خود را به روستاهای حادثه دیده سیستان رساندند و استان مرکزی نیز در این راستا ۴ موکب خود را در بخش جلگه شهرستان دلگان مستقر کرده است و با کمک ۵۰ درصد از نیروهای اجرایی روزانه به حدود ۲۰ هزار نفر وعده غذای گرم ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: همچنین پایگاه‌های مردمی برخاسته از این موکب ها در نقاط مختلف استان مرکزی برای جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم اقدام کرده اند تا از طریق عتبات عالیات این مبالغ به حادثه دیدگان سیل برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خاطر نشان کرد: علی رغم فروکش کردن سیل سیستان و بلوچستان، اما تبعات آن همچنان جاری است و هنوز روستاهایی دچار قطع ارتباط و راه ارتباطی هستند که در این راستا موکب داران انجام کارهای عمرانی مانند ساخت سیل بند به منظور مواجهه با سیلاب احتمالی مجدد را انجام می‌دهند.

کد خبر 4831090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha