۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۴۸

سرمایه گذار حوزه گردشگری:

۱۱ سال در انتظار یک مجوز / موانعی که سرمایه گذار را فراری می دهد

۱۱ سال در انتظار یک مجوز / موانعی که سرمایه گذار را فراری می دهد

قزوین- سرمایه گذار بخش گردشگری در قزوین گفت: صدور مجوز برای اجرای یک طرح گردشگری در قزوین بیش از ۱۱ سال طول کشیده و در صورت اصلاح نشدن روند اجرا هیچ متقاضی وارد استان نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی عصر سه شنبه در استانداری قزوین تشکیل شد.

در این جلسه یک سرمایه گذار در حوزه گردشگری که بیش از ۱۱ سال است نتوانسته طرح خود را اجرایی کند با دلی پر درد گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری و فراز و نشیب‌های طی شده ارائه کرد و خواستار تعیین تکلیف خود شد.

سعید رئوفی که از سرمایه گذاران بومی استان است با گلایه مندی از مانع تراشی در اجرای یک پروژه مهم گردشگری که می‌توانست امروز تکمیل شده و به اقتصاد و اشتغال استان کمک کند خطاب به مدیران اجرایی استان اظهار داشت: از زمان آقای نصری استاندار دوره‌های گذشته وارد گود شدیم تا یک منطقه گردشگری را در یک منطقه بیابانی اجرا و تحولی در استان ایجاد کنیم و اولین مالک بخش خصوصی هستیم که یک متر زمین و یا ریالی وام از دولت نگرفتیم و با استفاده از مشاوران توانمند کشور مانند وزرای سابق در صدد بودیم یک طرح مهم را عملیاتی کنیم که امروز در ابتدای راه مانده ایم.

وی بیان کرد: در یک عرصه ۵۰ هکتاری به دنبال ایجاد منطقه نمونه گردشگری بودیم که هدف ما جذب گردشگر از ۲۰۰ کیلومتری استان و نیز بالا بردن ضریب اقامت از نیم روز به سه شبانه روز بودیم و تمامی کاربری‌ها با نظر استانداران و دستگاه‌های اجرایی بوده است.

رئوفی تصریح کرد: پروژه‌ای که قرار بود در ۱۶۳ روز در یک فرآیند اجرایی شود در حال حاضر با گذشت ۱۱ سال و ۸ ماه و ۱۳ روز اندر خم یک کوچه ایم در حالی که می‌توانستیم شاخص‌های اقتصادی استان را تغییر دهیم.

وی بیان کرد: سال ۸۷ وارد کار شدیم و یک سال و اندی در استانداری معطل شدیم تا متولی ما مشخص شود و همه مجوزهای لازم را از محیط زیست و میراث کشور و استان دریافت کردیم ما به نظر می‌رسد چون اهلیت داشتیم و بر اساس قانون کار کردیم کارمان یازده سال طول کشیده و هنوز اجرایی نشده است.

سرمایه گذار بخش گردشگری در ادامه گفت: امروز با گذشت ۴۲۷۱ روز از دریافت مجوز در ۱۱ سال قبل که دستگاه‌های اجرایی مانع اجرای طرح بوده اند گفته شده زمان مجوزها سپری شده و برای تمدید هزینه‌های میلیاردی طلب می‌شود کنند که باید بساطمان را جمع کنیم برویم.

وی از استاندار قزوین درخواست کرد: تمام مجوزها و از جمله تغییر کاربری به دلیل قصور دستگاه‌های اجرایی این مجموعه تمدید شده و یا تا پایان اجرای پروژه در شش سال اعتبار داشته باشد.

رئوفی اظهار داشت: علی بابای این مملکت نیستیم اگر پایمان را کج گذاشتیم گردنمان را بزنید دلمان برای شهرمان می سوزد ولی امروز از آمدن پشیمان شده ایم اما برای آخرین بار درخواست خود را ارائه می‌کنیم و اگر موافقت نشد پی کارمان می‌رویم و این همه ضرر و زیان را هم متقبل می‌شویم.

در این جلسه استاندار قزوین پس از شنیدن دغدغه‌های سرمایه گذار دستور داد با تشکیل کمیته‌ای موضوع تأخیر در صدور مجوز طرح نمونه گردشگری در قزوین برسی و مدیر متخلف به تخلفات اداری معرفی شود.

 

کد خبر 4831904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha