۲ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۵۴

رئیس اداره کنترل سیلاب گلستان خبرداد؛

تخصیص ۱۳ میلیارد تومان به پروژه های آبخیزداری گلستان

تخصیص ۱۳ میلیارد تومان به پروژه های آبخیزداری گلستان

گرگان- رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اقدامات آبخیزداری گلستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن شادمهری، حفاظت از خاک را به‌عنوان مهم‌ترین رسالت در حوزه منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: احداث سازه های آبخیزداری از رویکردهایی است که باعث تغذیه آبخوان ها شده و به حفاظت آب و خاک کمک می کند. 

وی افزود: اعتبارات سال ۹۸ عملیات آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سطح ۳۸۴ هزار هکتار در ۱۵ حوزه آبخیز در شهرستان های استان تعریف شد.

شادمهری با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری مصوب شد، گفت: از این مبلغ ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده ۲۶ قرارداد آبخیزداری که شامل ۶۴ سازه خاکی، سنگ و ملات، سرشاخه گیر بتنی، گابیونی است، در ۱۵ حوزه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت.

شادمهری اضافه کرد: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده تاکنون ۱۹ مورد از سازه ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۰ سازه هم به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

کد خبر 4832074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha