۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲

رئیس کل دادگستری استان یزد:

۵۷ درصد قضات استان یزد زیر ۴۰ سال سن دارند

۵۷ درصد قضات استان یزد زیر ۴۰ سال سن دارند

یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه تیم قضائی استان یزد، تیمی جوان است، گفت: ۵۷ درصد قضات استان یزد زیر ۴۰ سال سن دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری ظهر پنجشنبه در دیدار قضات و کارکنان دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد با رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: باید همه اجزای قوه قضائیه در گام دوم انقلاب از کارکرد عمده منازعات به رویکرد حکیم جامعه دست یابیم و در این رویکرد هدف آن است که دادگستری از کارکرد انتحاری در برابر جرایم و دعاوی به جایگاه کنترل جرایم و میل به سلامت حداکثری جامعه ارتقا یابد.

وی با اشاره به سیمای کلی استان یزد عنوان کرد: از شاخص‌ها و چالش‌های مؤثر بر عملکرد دستگاه قضائی، مهاجرپذیری است و صنعتی شدن یزد، موجی از مهاجران سایر استان‌ها را در خود پذیرفته و بخش قابل توجه از جرایم و نابسامانی‌های اجتماعی حاصل همین معضل است.

دهشیری حضور بی رویه اتباع افغانستانی را از دیگر چالش‌های حوزه قضائی برشمرد و افزود: حضور آنها علاوه بر تأثیر در فرهنگ و بهداشت عمومی، موجب وجود جرایمی نظیر موادمخدر، قتل و جرایم خشن شده است.

وی آسیب نوپدید فضای مجازی به دلیل ضریب نفوذ بالای اینترنت در یزد را از دیگر معضلات حوزه قضائی این استان برشمرد و عنوان کرد: رشد حاشیه نشینی به دلیل حاشیه نشینی و مشکلات مالی کارگران به دلیل معوقات و … همه از عواملی است که بر عملکرد دستگاه قضائی یزد به طور مستقیم و غیرمستقیم اثرگذار است.

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: به ازای هر هزار نفر ۱۲۱ هزار پرونده وجود دارد که همت غیرت و صلابت و ولایی و وجود قضات پاکدست و پاکدل از شاخص‌های دستگاه قضائی استان یزد است.

دهشیری بیان کرد: ۵۷ درصد قضات استان یزد زیر ۴۰ سال سن دارند و این نشان از وجود تیم قضائی جوان در استان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده به عنوان اولویت‌های دستگاه قضائی یزد عنوان کرد: کاهش پرونده‌های مسن، کاهش ۱۰.۸ درصد موجود پرونده‌ها، کاهش ۱۰ درصدی ماندگاری جمعیت زندان و … از جمله این برنامه هاست.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: وضعیت رفاهی کارکنان به ویژه در قضات محاکم تجدیدنظر از درخواست‌های استان یزد است که امیدواریم مدنظر رئیس قوه قضائیه قرار گیرد.

وی، کمبود فضای فیزیکی، کمبود خودرو و کمبود نیرو را نیز از دیگر نیازهای دستگاه قضائی استان یزد برشمرد.

کد خبر 4833444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha