۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۲۶

وزیر راه و شهرسازی:

مشکل خط عریض اینچه برون حل شد/طرح جامع مرکز لجستیک اینچه تهیه شود

مشکل خط عریض اینچه برون حل شد/طرح جامع مرکز لجستیک اینچه تهیه شود

گنبدکاووس- وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جامعی برای مرکز لجستیک مرزی اینچه برون با آینده نگری کامل تهیه شود و ظرفیت منطقه آزاد در آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز لجستیک مرزی اینچه برون گلستان به همراهی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی و هادی حق شناس استاندار گلستان صورت گرفت، اظهارکرد: خوشبختانه با توجه به عضویت ایران در جمع کشورهای cis و از طریق مسیر ریلی می تواند مبادلات سالانه را از دو میلیون تن به ۱۰ میلیون ارتقا داد.

وی با اشاره به تفاهم نامه های منعقده بین پنج کشور در حوزه ترانزیت و راه آهن افزود: اینچه برون با توجه به اینکه در آینده نزدیک به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد فرصت بزرگ اقتصادی، ترانزیتی، تجاری و صادراتی برای کشور است.

اسلامی ادامه داد: جمهوری ترکمنستان در حال اتصال خط عریض و تکمیل خط نرمال است و مشکلات پیشین به دلیل بدهی ها و معوقات تقریباً حل شده و به صفر رسیده و این موضوع در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: باید طرح جامعی برای مرکز لجستیک مرزی اینچه برون با آینده نگری کامل تهیه شود و ظرفیت منطقه آزاد در آن مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی گفت: اختلافاتی در خصوص واگذاری زمین وجود داشته که با همکاری استاندار گلستان مرتفع شده و براساس نقشه تهیه شده فاز اول قابلیت اجرا دارد.

وی ادامه داد: راه آهن باید نواقص موجود را مرتفع سازد و همچنین با توجه به آمادگی سرمایه گذاران اقدامات اجرایی هرچه سریعتر آغاز شود.

کد خبر 4833525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha