۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد:

اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه مرکز بهداشت سمنان

اجرای طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه مرکز بهداشت سمنان

سمنان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سه مرکز بهداشت و خدمات درمانی سمنان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح، تحول سلامت و تقدم آن بر درمان است.

نوید دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر، از اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت به‌صورت پایلوت در شهر سمنان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از آذرماه سال جاری در سطح سه مرکز خدمات بهداشتی و درمانی سمنان اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در مراکز شهید مطلبی، مرحوم فامیلی و مرکز بهداشتی و خدمات درمانی خیرآباد سمنان در دست اجرا است، افزود: یک نفر از اعضای هر خانه در راستای اجرای این طرح برای آموزش دهی در بخش‌های مختلف پزشکی و ارتقای سلامت و پیشگیری از درمان ساماندهی می‌شود.

آموزش شیوه‌های مراقبت از بیماری‌های غیر واگیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در گام دوم این طرح سفیران سلامت خانواده‌ها که آموزش‌های لازم را فراگیری کردند، نیازهای سلامت را در خانواده به دانشگاه علوم پزشکی منتقل می‌کنند، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم درزمینهٔ تغذیه و رفتارهای سلامت ازجمله سرفصل‌های مهمی است که در این طرح دنبال می‌شود.

دانایی شیوه‌های مراقبت از بیماری‌های خاص و غیر واگیر مثل دیابت و فشارخون و مشکلات قلبی را از دیگر برنامه‌های مهم این طرح برشمرد و گفت: کاهش میزان مراجعه به پزشک از دیگر اهداف مهمی است که در راستای اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در دستور کار است.

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از درمان از سیاست‌های مهمی است که از سوی این نهاد دنبال می‌شود، اعلام کرد: درگذشته مشابه این طرح‌ها در سطح پایگاه‌های سلامت اجرایی می‌شد و اکنون خانواده‌ها را در راستای تکمیل طرح پیشگیرانه و مراقبت از سلامت ساماندهی می‌کنیم.

همکاری ۸۰ درصدی مردم سمنان در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از همکاری ۸۰ درصدی مردم سمنان در اجرای این طرح خبر داد و گفت: با کسب نتیجه مطلوب از اجرای مرحله آزمایشی این طرح، از اسفندماه در سراسر کشور و شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.

دانایی شیوع بیماری‌های غیر واگیر را چالش جدی دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: آموزش لازم برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های غیر واگیر ازجمله دیابت، فشارخون و ناراحتی‌های قلبی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4836313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha