۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۴

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی:

درسنامه‌های ولایت فقیه تکمیل می‌شود

درسنامه‌های ولایت فقیه تکمیل می‌شود

قم - معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حدود ۴۰ پروژه در بخش میدانی انجام شده و پرسش‌هایی که در زمینه ولایت فقیه بود جمع‌بندی و درسنامه‌های آن نیز رو به اتمام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نجف لکزایی در همایش «بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره)» که ظهر پنج‌شنبه به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سال تدریس ولایت فقیه توسط حضرت امام خمینی(ره) در حوزه علمیه نجف به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: مسئله فقهی ولایت و حکومت از اولویت حوزه‌های علمیه است و لازم بود در جهت تعمیق حوزه‌های علمیه در این زمینه‌ها گام‌هایی برداشته شود و اقداماتی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی دارند تجربه‌های خود را در زمینه آموزش در خدمت سایر نهادها بگذارد و در این راستا مباحث مختلف و نظریه‌های مربوط به امام باید در سطح ۳ و ۴ مورد پیگیری قرار بگیرد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم تصریح کرد: دانشگاه باقرالعلوم (ع) در مقطع ارشد فقه سیاسی تدریس می‌شود و برای مقطع دکتری نیز اقدامات لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ پروژه در بخش میدانی انجام شده و پرسش‌هایی که در زمینه ولایت فقیه بود جمع بندی و درسنامه‌های آن نیز رو به اتمام است.

حجت الاسلام لکزایی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم گفتمان سازی کنیم تا اندیشه‌های امام را در زمینه ولایت فقیه تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحث دولت سازی و حکمرانی به فعالیت‌های میز ولایت فقیه اضافه شده و از فضلای حوزوی انتظار می‌رود به این موضوعات بپردازند تا مباحث پیرامون دولت سازی و حکمرانی تبدیل به گفتمان رایج شود.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ابراز کرد: در قسمت پژوهش یک شبکه از نخبگان علمی در موضوع ولایت فقیه درگیر شدند؛ در حوزه فرهنگی تبلیغی نیز در استان‌های مختلف برای روحانیون و نخبگان و اساتید دانشگاه دوره‌های ولایت فقیه برگزار شده است.

کد خبر 4839832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha