۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۶

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

پرداخت ۲۸۸۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران آذربایجان شرقی

پرداخت ۲۸۸۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان‌شرقی از پرداخت دو هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به ۱۸۵ هزار مستمری بگیر استان در طول ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سمساری عصر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۸ به تعهدات خود عمل کرده و تعداد بیمه شده اجباری در این سال نسبت به سال‌های قبل، ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به وجود ۶۹۷ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان گفت: همچنین ۵۰ هزار کارگاه فعال در استان فعالیت می‌کنند.

سمساری تعداد مستمری بگیران استان را در طول ۱۰ ماهه اول سال ۱۸۵ هزار نفر عنوان کرده و گفت: در این مدت دو هزار و ۸۸۰ میلیارد به این افراد پرداخت شده است.

کاهش تعداد مقرری بگیران بیکاری در استان

وی همچنین از پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت در سال ۹۸ خبر داد و گفت: تعداد مقرری بگیران بیکاری در این مدت کاهش یافته است که در مجموع در طول ۱۰ ماه، ۱۷۰ میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرده‌ایم.

سمساری توسعه خدمات غیرحضوری را از برنامه‌های مهم سازمان دانست و گفت: مهاجرت از سیستم‌های سنتی به نوین، فرآیند پیچیده‌ای است اما تاکید بر تداوم این امر داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اشاره به آغاز الکترونیکی کردن پرونده‌های کاغذی در استان گفت: یک میلیون و ۲۰۰ پرونده وجود دارد که ۵۴ درصد طرح الکترونیکی کردن را به پیش برده‌ایم و کار در چندین شهرستان به اتمام رسیده است.

ارائه ۲۷۷ هزار خدمات غیرحضوری

وی همچنین ۸۷ درصد فیش‌های صادر شده را به صورت الکترونیکی عنوان کرد و گفت: ۲۷۷ هزار خدمات غیرحضوری ارائه شده است.

سمساری میزان بدهی‌های معوقه تأمین اجتماعی استان را ۹۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: در این بین شرکت اتوبوسرانی به عنوان بزرگترین بدهکار این سازمان، ۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

وی در خصوص بیمه شدگان قالیبافی استان نیز گفت: ۴۶ هزار بیمه شده قالیبافی در استان داریم که تأیید این افراد با حضور کارشناسان و هیأت‌های بازرسی است.

کد خبر 4841571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha