۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲

رییس جهاد کشاورزی استان تهران:

۳میلیون و ۵۰۰هزار تن از محصولات کشاورزی استان تهران فرآوری می شود

۳میلیون و ۵۰۰هزار تن از محصولات کشاورزی استان تهران فرآوری می شود

ری- رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی استان تهران ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فرآوری شده و سپس به فروش می رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم ذوالفقاری بعد از ظهر دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان تهران که در جهاد کشاورزی ری و با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد اظهار داشت: کشاورزان استان تهران با تمام امکاناتی که در اختیار دارند با همه توان در حال تلاش هستند و برای ما افتخار است که در این حیطه به خدمتگزاری مشغول هستیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه به نسبت اراضی کل کشور ما در استان تهران اراضی کوچکی داریم و مجموعاً ۲ درصد اراضی کشور به این استان تعلق دارد گفت: اما خرسندیم که اعلام کنیم ۶ درصد تولید محصولات کشاورزی کشور به استان تهران متعلق است.

وی با اشاره به رکوردهای محصولات کشاورزی استان تهران افزود: ۵ برابر میانگین کشوری اراضی بهره وری داریم و افتخار دیگر ما وجود ۹ نفر از ۱۵۰ نفر برگزیده ملی از منتخبین استان تهران بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به بهره وری و جلوگیری از خام فروشی در استان تهران بیان داشت: در سطح کشور در حیطه منابع معدنی نیز خام فروشی داریم و خام فروشی بزرگترین خیانت است که ما در حق خودمان می‌کنیم و در این راستا استان تهران از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فرآوری می‌کنیم و بعد به فروش می‌رسانیم.

وی در ادامه به حمایت ویژه فرمانداران از بخش کشاورزی اشاره کرد و عنوان داشت: بخش کشاورزی در استان تهران مورد توجه و حمایت بوده است.

ذوالفقاری با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان تهران توان سرمایه گذاری بیشتری را داریم گفت: سال گذشته حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بوده و می‌خواهیم راحت تر به منابع بانکی دسترسی داشته باشیم.

وی در خصوص زمین‌های کشاورزی افزود: جلوگیری از تغییر کاربری استان تهران از اهمیت زیادی برخوردار است و ما تاکنون اراضی بسیار مرغوبی را برای کشاورزی از دست داده‌ایم.

کد خبر 4843523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha