۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۳۴

مدیرامور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی:

۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای پرداخت شد

۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای پرداخت شد

بیرجند- مدیرامور سرمایه‌گذاری جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال پرداخت شده است.

مهدی بهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بی‌شک یکی از بهترین اتفاقاتی که در حوزه جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی می‌تواند رخ دهد رسیدن به اهداف طرح نهضت گلخانه‌ای است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به اقلیم خشک و محدودیت منابع آبی در استان و ضرورت توجه به بحث اقتصاد مقاومتی گسترش کشت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی و منطقه ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهدانی با اشاره به اینکه کشت غیر گلخانه‌ای ۱۰ برابر بیش از کشت گلخانه‌ای زمین اشغال می‌کند، ادامه‌داد: میزان مصرف آب در کشت غیر گلخانه‌ای نیز در مقایسه با کشت گلخانه‌ای ۱۲ برابر است.

وی با بیان اینکه تاکنون در حدود ۷۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی داریم، افزود: بر اساس طرح نهضت گلخانه‌ای این آمار در طول دو سال باید به ۷۵۰ هکتار برسد که جهاد و تلاش همه جانبه متولیان امر را می‌طلبد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: ۱۰ برابر شدن کشت گلخانه‌ای در طول دو سال ما را با مسائلی چون جانمایی دقیق گلخانه‌ها بر اساس نیاز هر شهرستان، ساخت‌سازها بر اساس اقلیم استان و پرداخت تسهیلات به متقاضیان روبه‌رو می‌کند.

بهدانی گفت: یکی از نکات مهم در مورد سازه‌های گلخانه در خراسان‌جنوبی این است که این سازه‌ها باید متناسب با اقلیم استان و متفاوت از دیگر استان‌های کشور چون گیلان و مازندران باشد.

وی در مورد تسهیلات اعطایی به متقاضیان کشت گلخانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون از محل تبصره ۱۸ بند الف قانون برنامه بودجه سال ۹۷ حدود ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی پرداخت شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال‌های گذشته نیز از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه پرداخت شد.

بهدانی با تأکید بر اینکه در خراسان‌جنوبی متقاضی برای کشت گلخانه‌ای در شهرستان‌های مختلف وجود دارد، یادآور شد: میزان کشت گلخانه‌ای در هر شهرستان بر اساس پتانسیل هر منطقه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4844974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha