۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۳۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

علائم کرونا ویروس در برخی افراد پنهان است

علائم کرونا ویروس در برخی افراد پنهان است

زنجان-معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: علائم کرونا ویروس در برخی ازافراد پنهان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی شامگاه چهارشنبه در جلسه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل استان که در سالن امام علی (ع) استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه علائم کرونا ویروس در برخی از افراد پنهان است، افزود: این بیماری در افراد زیر ۱۲ سال خفیف بوده و در سنین بالاتر خود را به صورت جدی نشان می‌دهد و زمانی که این بیماری از یک جان به جان دیگری منتقل می‌شود، قدرت آن چند برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حتی افراد خارجی که علائم بیماری کرونا ویروس را نداشتند نیز به مدتدو هفته با قرنطینه شده، تحت مراقبت قرار گرفتند، تصریح کرد: طیق آخرین گزارش‌های واصله نیز، آزمایش‌های انجام شده بر روی یک فرد چینی مشکوک به کرونا ویروس در زنجان، ابتلا به این بیماری در وی مشخص نشده است. این در حالی است که معتقدیم باید ورود اتباع خارجی به‌ویژه کشور چین به استان، به دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اطلاع‌رسانی شود.

صائینی با یادآوری اینکه متأسفانه ورود اتباع خارجی به استان، بدون اطلاع‌رسانی به دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داشته و معتقدیم باید مداخلاتی در این زمینه باید صورت گیرد، ادامه داد: آنچه که امروز بیش از همه چیز حائز اهمیت است، بحث سلامتی مردم استان است که این موضوع باید در اولویت همه دستگاه‌های استان قرارگرفته و همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی زنجان داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه هر گونه مداخله در خصوص استنکاف از اطلاع‌رسانی لازم در راستای ورود اتباع خارجی به استان در شورا تامین مطرح خواهد شد، اظهار کرد: معتقدیم همه اتباع خارجی باید مورد بررسی قرار گیرند و با توجه به اینکه این افراد مدام با یکدیگر در ارتباط هستند، لزوم این بررسی‌ها دوچندان می‌شود؛ چرا که ممکن است این بیماری در همه افراد، خود را نشان ندهد.

صائینی با اشاره به اینکه اتباع خارجی به ویژه آن‌هایی که از کشورهای آلوده به ویروس وارد ایران می‌شوند، به محض ورود به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند، بیان کرد: همه این اقدامات در راستای این است که بتوانیم از سلامت این افراد اطمینان حاصل کنیم و به همین خاطر معتقدیم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را با دانشگاه علوم‌پزشکی داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه بیماری کرونا ویروس از طریق حیوانات نیز به انسان منتقل شده و اگر بخواهیم این بیماری را با آنفلوانزا مقایسه کنیم، میزان سرایت آن سه برابر آنفلوانزا است، افزود: از آنجایی که هنوز مخزن این بیماری در دنیا شناخته نشده است، به همین خاطر افراد باید به هنگام مصرف موادی چون گوشت به خصوص پرندگان، این مواد را کاملاً پخته و سپس مصرف کنند.

صائینی با اشاره به اینکه در زنجان بیمارستان ارتش در سطح یک، بیمارستان ولیعصر (عج) در سطح دو و سایر بیمارستان‌های استان به شدت درگیر این موضوع هستند، تصریح کرد: همه بخش‌های بیمارستانی در استان زنجان تلاش می‌کنند که به بهترین شکل ممکن در این زمینه به ارائه خدمات بپردازند. از طرفی فردی که به بیماری کرونا ویروس مشکوک بود نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله موسوی بستری شده و با وجود بهبود حال عمومی بیمار، منتظر جواب آزمایش‌ها هستیم.

وی همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های امروز را ورود و خروج دانشجویان خارجی از استان دانست و اظهار کرد: قرنطینه شدن بهترین راهکار برای خاتمه دادن به اماواگرها است. توصیه ما به دانشگاه‌های استان زنجان این است که در صورت داشتن دانشجوی خارجی، این دانشجویان تعطیلات میان‌ترم را در استان مانده و به کشور خود عزیمت نکنند. از طرفی دانشجویانی هم که بیمار بوده و از کشور خارج‌شده‌اند نیز بهتر است پس از بهبودی کامل به ایران بازگردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه سلامت نیروی انسانی در اولویت بوده و دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که به خاطر مشکوک بودن به این بیماری به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند، باید از طریق مرخصی استعلاجی بتوانند حقوق خود را از دستگاه مربوطه دریافت کنند.

کد خبر 4845955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha