۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸

ارتش آمریکا در پی ساخت سیستمی برای رصد پشت دیوار

ارتش آمریکا در پی ساخت سیستمی برای رصد پشت دیوار

ارتش آمریکا از کارشناسان صنعتی درخواست کرده سیستمی بسازند که به سربازان کمک می کند موارد مهم مانند مواد منفجره یا سربازان دیگر را از پشت دیوار شناسایی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، ارتش آمریکا تصمیم دارد فناوری بسازد که به سربازان کمک می‌کند پشت دیوار را ببینند.

در همین راستا آنها خواهان همکاری با کارشناسان صنعتی برای ساخت سیستم STTW هستند. چنین سیستمی به سربازان کمک می‌کند موارد مهم مانند مواد منفجره یا سربازان دیگر را از ورای دیوار شناسایی کنند.

در درخواست ارتش که ماه گذشته برای کارشناسان ارسال شده، آمده است: هدف ما شناسایی سیستم‌های قابل حملی است که به سربازان کمک می‌کند افراد، حیوانات و مواد را از پشت موانع مختلف ردیابی، شناسایی و نظارت کنند.

چنین سیستمی باید بتواند ساختار اتاق‌های مخفی، انبارها و غیره را رد یابی کند. علاوه بر آن سیستم مذکور باید بتواند حرکات انسان را از ورای دیوارها رصد کند و نسبت به اطلاعات بیومتریکی حساس باشد که نشان می‌دهد فرد مهاجم است یا خیر.

در کنار این موارد سیستم باید قابل حمل باشد و با استفاده از یک تبلت یا دستگاهی مشابه که اطلاعات را برای سربازان ترجمه می‌کند، قابل استفاده باشد.

در سال ۲۰۱۸ میلادی گروهی از محققان MIT سیستمی را نشان دادند که با استفاده از هوش مصنوعی سیگنال‌های رادیویی را ردیابی می‌کند که پس از برخورد با بدن انسان بر می‌گردند.

کد خبر 4847427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha