۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۱۶

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر:

۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

گناوه-مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این مجموع ۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان گناوه را دربر می‌گیرد .

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز رمضانی بعد از ظهر شنبه در نشست با فرماندار گناوه با ارائه گزارشی از عملکردها و وضعیت بیمه سلامت اظهار داشت: صندوق سایر اقشار بیمه سلامت شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلفی که نهادهای حمایتی از آنها حمایت می‌کنند که حدود ۳۰ هزار نفر در قالب این صندوق بیمه هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: صندوق روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر داریم که بخش عمده بیمه شدگان ما را شامل می‌شود و در استان بوشهر بالغ بر ۳۲۰ هزار نفر بیمه شده صندوق روستایی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه سلامت همگانی نیز که از ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ همزمان با آغاز طرح تحول سلامت آغاز شد که در استان بوشهر ۶۰ هزار نفر در قالب این صندوق تحت پوشش این بیمه هستند.

رمضانی تصریح کرد: صندوق کارکنان دولت داریم که به غیر از صندوق کارکنان دولت که بخشی از حق بیمه را کارمندان و مابقی را دولت می‌پردازد و صندوق سایر اقشار که نهادهای حمایتی بیمه آنها را پرداخت می‌کند مابقی حدود ۸۰ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان بیمه می‌شوند و دولت به دلیل تکلیفی که در حمایت از اقشار کم درآمد بر عهده دارد آنها را تحت پوشش بیمه قرار داده و حق بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت یکی از اولویت‌های کاری دولت است گام‌های خوبی در این راستا هم در تکمیل پوششی بیمه وهم در دسترسی به خدمات برداشته شده است.

مدیر عامل بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان‌های دولتی بیمه شدگان خدمات بستری را با پرداخت کمتر از ۵ درصد هزینه دریافت می‌کنند و ۹۵ درصد را بیمه سلامت می‌پردازد و در بخش درمان سرپایی نیز ۷۰ درصد را بیمه سلامت و ۳۰ درصد بیمه شده پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت در راستای بهبود خدمات و دسترسی بهتر مردم به خدمات بیمه چند برنامه اساسی را بخصوص در سال‌های اخیر داشته که بیشتر در حوزه الکترونیکی شدن خدمات بوده است

رمضانی گفت: شهرستان گناوه اولین شهرستان در استان بوشهر بود که برنامه نسخه نویسی الکترونیکی در آن و از ابتدای اسفندماه سال گذشته این برنامه آغاز شده است.

وی گفت: بر اساس این طرح تمام مطب‌های بخش خصوصی و داروخانه‌ها و مراکز درمان سرپایی که در شهرستان گناوه فعالیت می‌کنند دسترسی الکترونیکی به سامانه داده شد و بیمه شدگان بدون نیاز به دفترچه می‌توانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: البته با احتمال مشکلاتی مانند اختلال سیستم الکترونیکی یا مشکلات زیرساختی مخابراتی هنوز دفترچه به طور کامل حذف نشده ولی بستر برای استفاده از خدمات الکترونیکی فراهم شده است.

وی گفت: نسخه نویسی الکترونیکی باعث دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر مردم به خدمات درمانی بدون دفترچه و صرفاً با ارائه کد ملی این کار انجام می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: این کار محاسن بی‌شماری از جمله صرفه جویی در مصرف کاغذ، دسترسی به تمام اطلاعات و گزارشات بروز برای رسیدگی به اسناد و جلوگیری از خطاها به دلیل هوشمند بودن سیستم دارد.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر خاطر نشان کرد: تبادل الکترونیکی اسناد بستری نیز از خدماتی که امسال آغاز شده و ۱۰ بیمارستان دولتی سطح استان از آذرماه امسال تمام اسناد بستری به صورت الکترونیکی پذیرش شد که این کار در تعاملی با بیمارستان‌ها و مدیریت کنترل هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت بحث پوشش اجباری بیمه سلامت است که از برنامه‌های مهم این سازمان است.

رمضانی گفت: با توجه به تکلیف قانونی ایجاد شده از آبان ماه امسال برنامه ارزیابی وسع اجرایی شده است و بر اساس مصوبات مجلس و هیئت دولت، پوشش بیمه سلامت و صدور دفترچه صرفاً بر اساس ارزیابی وسع انجام خواهد شد و افراد فاقد پوشش بیمه‌ای می‌بایست قبل از بیماری و نیاز به دفترچه بیمه، نسبت به تعیین وضعیت و دریافت دفترچه اقدام کنند.

وی گفت: بر اساس این برنامه افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه ندارند تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند و افرادی که توانایی پرداخت حق بیمه دارند بر اساس میزان درآمد و وضعیت اقتصادی بخشی از بیمه خود را پرداخت می‌کنند تا بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان افرادی که تحت هیچ بیمه‌ای نیستند در سطح استان بوشهر درصد بسیار کمی است.

وی گفت: حدود ۵۰۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این مجموع ۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان گناوه را در بر می‌گیرد که بخش عمده آنها حدود ۱۵ هزار نفر دفترچه بیمه روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر دارند.

وی افزود: در سال گذشته هزینه مراکز درمانی بیمارستان و سرپایی شهرستان گناوه حدود ۵ میلیارد تومان و روستایی ۳ میلیارد تومان بوده‌است.

کد خبر 4847600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha