۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴

بازگشت قهرمان سنگین وزن کشتی المپیک به میدان

بازگشت قهرمان سنگین وزن کشتی المپیک به میدان

طاها آکگول قهرمان سنگین وزن ترکیه که به دلیل آسیب دیدگی شانه، دوران نقاهت خود را طی می کند اظهار امیدواری کرد به المپیک توکیو برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاها آکگول قهرمان سنگین وزن کشتی ترکیه در مورد روند درمانی مصدومیت خود گفت: در حال حاضر تمرین نمی‌کنم و در کنار خانواده خود حضور دارم و آن ها بزرگترین پشتیبان من هستند. همانطور که در زمان کودکی از ناحیه دست چپ آسیب دیدم و مادرم از من نگهداری کرد، در حال حاضر نیز از ناحیه دست چپ آسیب دیده هستم و زحماتم بر گردن خانواده ام به خصوص مادرم است.

دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو تصریح کرد: روند درمانی‌ام به خوبی پیش می رود اما باید بر آسیب روانی ام غلبه کنم. پس از مصدومیت باید تمریناتم را شروع کنم و مهمترین مسئله در این راه این است که بتوانم بر ترس از دوباره مصدوم شدنم غلبه کنم و از درمان شانه ام مطمئن باشم. به دلیل اینکه «زیرگیری» یکی از شگردهای مبارزاتم است و باید با حریفان سنگین وزن کشتی بگیرم می ترسم که شانه ام دوباره مصدوم شود و این موضوع از نظر روانی بر روی من تأثیر خواهد گذاشت.

آکگول در مورد حضورش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: به حضور در این مسابقات امیدوارم و سعی می کنم با بهترین عملکرد در این مسابقات حضور یابم. در حال حاضر خودم را از رسانه های اجتماعی دور کرده و بر روی روند درمانی ام متمرکز شده ام.

قهرمان کشتی آزاد جهان در پایان گفت: ۱۰ سال است در رقابت های مختلف اروپایی، جهانی و المپیک کشتی می گیرم و برای اولین بار است که یک دوره شش ماهه را بدون رقابت می گذرانم، البته شاید این یک مزیت برای من در رقابت های المپیک باشد. اول برای کشورم و بعد برای خانواده و خودم می جنگم چراکه من قهرمان المپیک هستم.

کد خبر 4848229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha