۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶

در همایش «ماندگاران صبور» مطرح شد:

ضرورت توانمندسازی فرهنگی خانواده ها در زمینه سبک زندگی اسلامی

ضرورت توانمندسازی فرهنگی خانواده ها در زمینه سبک زندگی اسلامی

رشت- همایش «ماندگاران صبور» در رشت برگزار و مسئولان در این همایش با اشاره به نقش زنان بر ضرورت توانمندسازی فرهنگی خانواده ها در زمینه سبک زندگی اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در همایش «ماندگاران صبور» در رشت سبک زندگی اسلامی را محور تمدن‌سازی نوین اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم به دنبال خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است و لذا باید مفاهیم آن را به درستی تبیین و گسترش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به رابطه مستقیم تربیت فرزندان و نهاد خانواده با سبک زندگی، بیان کرد: قناعت، پرهیز از اسراف، از خود گذشتگی، ایثار، مدیریت در امور زندگی و حفظ حرمت‌ها از اصول بنیادین آموزه‌های مذهبی و قرآنی است.

ولی پور ادامه این همایش در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و تکریم مادران و همسران شهدا برگزار شده است، گفت: توانمندسازی فرهنگی خانواده‌ها در راستای سبک زندگی اسلامی از محور این همایش بوده است.

ولی پور بررسی شاخص‌ها و ویژگی‌های پرورش و تربیت فرزندان در سبک زندگی اسلامی، تبیین و حفظ کرامت زن در خانواده اسلامی از اهداف این همایش اعلام کرد.

آموزش مهارت‌های زندگی اولویت مهم در حوزه زنان و خانواده

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا ارزشمندترین هدیه را برای دفاع از اسلام و انقلاب و وطن اهدا کردند، گفت: شهدا در دامان مادرانی پاک و مؤمن پرورش یافتند و حماسه‌ساز تاریخ شدند.

یعقوب‌نژاد از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گیلان در هفته گذشته خبر داد و عنوان کرد: امروز گیلان دارای یک برنامه مدون در حوزه زنان و خانواده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و گفت: گفتگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌ها بوده که بر اساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان با بیان اینکه جامعه موفق در گرو داشتن خانواده‌های موفق است، اظهار کرد: امروز خانواده‌ها نیازمند پرداختن به مهارت گفت‌وگو هستند.

وی از نامگذاری ۲۶ بهمن لغایت دوم اسفند تحت عنوان «هفته بزرگداشت مقام زن و مادر» خبر داد و تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیای جایگاه واقعی زن مسلمان ایرانی است. در تاریخ انقلاب تاکنون شاهد ارتقای شاخص حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی هستیم.

یعقوب‌نژاد با اشاره به نرخ بالای باسوادی در گیلان افزود: گیلان با بیشترین زنان تحصیل کرده و عضو هیئت علمی در سطح دانشگاه‌ها جز استان‌های صدر کشور است.

مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان به رتبه دوم استان در انتصاب بانوان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه مسئولان و برنامه‌ریزان به توانمندی بانوان باور دارند و باید این خودباوری در زنان جهت پذیرش مناصب مدیریتی ایجاد شود.

وی عدالت جنسیتی را محور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست و یادآور شد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت حوزه تعریف و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

گفتنی است: این همایش به مناسبت ۱۹ بهمن مصادف با ۱۳ جمادی الثانی، سالروز وفات ام البنین سلام الله علیها در جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد.

کد خبر 4848451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha