۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶

با انعقاد تفاهم نامه مشترک؛

تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به مدارس می‌رود

تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به مدارس می‌رود

بر اساس تفاهم نامه مشترک، همه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار مدارس، پژوهش‌سراها و هنرستان‌ها قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش یکی از پایه‌های اصلی حرکت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است. باید از این ظرفیت بزرگ که پتانسیل بالایی دارد برای تقویت و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بهره بگیریم.

وی افزود: در گذشته هم همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش داشتیم؛ اما کوتاهی‌های ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که تمرکزمان را روی آموزش عالی گذاشته بودیم مانع از پیشرفت این برنامه‌ها شد. اما امروز همکاری‌های خوب و تاثیرگذاری با این نهاد را آغاز کردیم و به شدت پیگیر اجرایی شدن آن‌ها خواهیم بود.

ستاری بیان کرد: حوزه آموزش و پرورش یک بستر وسیع و تخصصی است که ورود به آن شهامت می‌خواهد. امیدواریم بتوانیم در همکاری‌های مشترک جدیدی که با آموزش و پرورش داریم کمک حال سیستم آموزشی باشیم نه اینکه باری اضافه برای آن‌ها محسوب شویم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ارائه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به مدارس، پژوهش‌سراها و هنرستان‌ها، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همه این تجهیزات را با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار آن‌ها می‌گذارد تا با این کار هم به تجهیز مدارس کمک کند و هم بازار خوبی برای دانش‌بنیان‌ها ایجاد کند.

وی ادامه داد: نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت از ۶ سال پیش با ساده‌ترین محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی تولید داخل آغاز شد؛ اما در سال‌های اخیر پیچیده‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی توسط متخصصان داخلی تولید و در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

به گفته ستاری، امروز کم‌ترین تجهیز آزمایشگاهی از دیگر کشورها به ایران وارد می‌شود. ما می‌توانیم این تجهیزات آزمایشگاهی را در سطح نیازهای مدارس و پژوهش‌سراها تولید و با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار قرار دهیم.

برگزاری نمایشگاه سالیانه از تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز مدارس

رئیس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد نمایشگاهی سالانه از تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز مدارس برگزار کند تا این تجهیزات ایران‌ساخت به مدارس و پژوهش‌سراها معرفی و عرضه شود.

وی با اشاره به دیگر ماموریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طی این سال‌ها، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در یک همکاری مشترک با بنیاد ملی نخبگان به دنبال شناسایی و کشف استعدادهای برتر است که در قالب طرح‌های «شهاب» و «سمپاد» پیگیری می‌شود. ما آمادگی داریم این طرح را در مدارس کشور هم اجرایی کنیم.

ستاری ادامه داد: طرح‌های سمپاد و شهاب یکی از طرح‌های مهم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است. اجرای این دو طرح در تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و آموزش و پرورش هم آمده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش بازار بزرگی برای دانش‌بنیان‌ها هستند، گفت: آموزش و پرورش بازار خوبی برای دانش‌بنیان‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها زمینه و فرصت مناسبی برای تجهیز مدارس، پژوهش‌سراها و هنرستان‌ها هستند.

کلاس درس آغازگر فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان

ستاری، آغاز فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان را از مدارس کشور دانست و گفت: باید فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ‌سازی خرید کالای ایران‌ساخت، روحیه کارآفرینی، ایجاد روحیه بازگشت به سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی، بروز خلاقیت‌ها و ایجاد اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان که به توانمندی آن‌ها می‌انجامد در کلاس‌های درس اتفاق بیفتد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور معتقد است که این فرهنگ باید در کلاس درس شکل بگیرد و فرزندان ما نباید دنبال استخدام باشند و به نوآوری بیاندیشند و کارآفرینی را مورد توجه قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تلاش می‌کنیم در فرصت باقی مانده تا پایان دولت، فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان را در مدارس نهادینه کنیم و تاثیرگذاری دانش‌آموزان در اقتصاد را به جامعه نشان دهیم.

ستاری با اشاره به آموزش تخصصی نانوفناوری، زیست‌فناوری و هوافضا در مدارس و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، گفت: این طرح به قوت خود باقی است. ما در همکاری مشترک جدید به دنبال توسعه علم و فناوری به صورت عام در تمام مدارس کشور هستیم.

کد خبر 4849656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha