۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۳۸

دستاوردهای انقلاب اسلامی؛

خدمات درمانی در بام ایران توسعه یافت/ فعالیت ۱۲ بیمارستان

خدمات درمانی در بام ایران توسعه یافت/ فعالیت ۱۲ بیمارستان

شهرکرد- توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در چهارمحال و بختیاری از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی در این استان به شمار می رود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی زاگرس است که در ارتفاعات رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. این استان در پیش از انقلاب یکی از مناطق محروم کشور به شمار می‌رفت.

مردم در آن زمان از کمترین خدمات و امکانات برخوردار بودند و محرومیت و فقر از مهمترین ویژگی‌های حاکم در این منطقه در دوران پیش از انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت.

نبود راه‌های دسترسی مناسب، عدم وجود مراکز درمانی و بهداشتی، کمبود امکانات و فراهم نبودن زیر ساخت‌ها برای توسعه بخش‌های کشاورزی و صنعت در کنار شرایط آب و هوایی خاص این استان زندگی در این منطقه را بسیار دشوار کرده بود.

در زمستان‌های پر برف این استان در دوران پیش از انقلاب، اگر فردی دچار بیماری می‌شد به علت نبود پزشک، مراکز درمانی و همچنین راه‌های دسترسی مناسب باید بیماری خود را تحمل می‌کرد چرا که امکان دسترسی به پزشک و مراکز درمانی وجود نداشت.

بیمارستان شهرکرد

در این زمان تعدادی پزشک هندی در این استان فعالیت می‌کردند که اغلب در شهرها مستقر شده بودند و روستاها از خدمات درمانی محروم بودند و این در حالی است پدران و مادران دوران انقلاب از ناتوانی این پزشکان در تشخیص و درمان بیماران مطالب بسیار نقل می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری به برکت انقلاب اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفت و هم اکنون مردم این استان از تمام خدماتی که در شهرهای بزرگ ارائه می‌شود، بهره مند هستند.

توسعه مراکز درمانی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. توسعه بیمارستان‌ها در مناطق مختلف این استان و بهره مندی روستاها از خانه‌های بهداشت روستایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در این استان است.

یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری توسعه خدمات درمانی و بهداشتی است رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری توسعه خدمات درمانی و بهداشتی است.

مجید شیرانی تاکید کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی استان مراکز درمانی و مناسبی در سطح استان وجود نداشت و مردم این منطقه از کمبود امکانات درمانی و تجهیزات درمانی رنج می‌بردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: بسیاری از مردم برای درمان مجبور بودند با صرف هزینه‌های بالا به استان‌های دیگر از جمله استان اصفهان سفر کنند.

شیرانی ادامه داد: کمبود پزشک و پرستار از مهمترین مشکلات در دوران پیش از انقلاب در این استان به شمار می‌رفت.

بیمارستان کوهرنگ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد عنوان کرد: در حال حاضر شاهد این هستیم که این استان به برکت انقلاب اسلامی در تمام مناطق خود دارای مراکز درمانی و بیمارستان است و مردم به راحتی از خدمات درمانی و بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان بهره مند هستند.

راه اندازی ۱۲ بیمارستان در استان چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در سال ۵۷ تنها سه بیمارستان در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کرد.

فریدون رحمانی بیان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان در سال ۵۷، ۲۵۷ عدد بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی ۱۲ بیمارستان با یک هزار و ۵۹۱ تخت در سطح استان راه اندازی شده است.

رحمانی اظهار داشت: ضریب اشغال تخت در استان قبل از انقلاب ۴۸ درصد بوده که اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه بیمارستان بروجن جدیدترین پروژه‌ای است که به برکت انقلاب در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: این بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی است و از مهمترین طرح‌های بهداشتی و درمانی استان به شمار می‌رود.

بیمارستان بروجن

وی با بیان اینکه مساحت زیربنایی بیمارستان بروجن ۱۷ هزار مترمربع است، یادآور شد: برای احداث ساختمان این بیمارستان ۶۰۰ میلیارد ریال و برای خرید تجهیزات مورد نیاز ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که نقش مهمی در تربیت پزشک در این استان داشت راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که نقش مهمی در تربیت پزشک در این استان داشت.

جوانان با استعداد این استان به برکت راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی توانستند در رشته‌های پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و… فارغ التحصیل شوند و هم اکنون بسیاری از پزشکان توانمند در استان و کشور فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

راه اندازی دانشکده دندانپزشکی در این استان از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه خدمات آموزشی در این استان است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این زمینه به خبرنگار مهر می‌گوید: راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و حرکت در مسیر تربیت و پرورش پزشکان توانمند از دیگر برکات انقلاب اسلامی در این استان به شمار می‌رود.

برزو خالدی فر عنوان کرد: در حال حاضر دوهزار و ۴۹۷ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: از تعداد کل دانشجویان این دانشگاه ۱۰۲ دانشجو در دانشکده دندانپزشکی، ۹۳۹ دانشجو در دانشکده پزشکی، ۲۷۷ دانشجو در دانشکده بهداشت، ۵۲۳ دانشجو در دانشکده پرستاری و مامایی شهرکرد، ۳۹۴ دانشجو در دانشکده پیراپزشکی و ۲۶۲ دانشجو نیز در دانشکده پرستاری و مامایی بروجن مشغول به تحصیل هستند.

خالدی گفت: از ابتدای فعالیت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تا کنون دوهزار و ۶۱۰ نفر از دانشکده‌های پرستاری و مامایی شهرکرد و پرستاری بروجن فارغ التحصیل شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: یک هزار و ۹۴۷ نفر از دانشکده پرستاری شهرکرد فارغ التحصیل شده‌اند.

چهارمحال و بختیاری هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی دارای بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته با کادر درمانی توانمند است که این امر سبب شده است که بسیاری از بیماران از استان‌های دیگر کشور و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق برای عمل جراحی و درمان به این استان سفر کنند.

کد خبر 4849702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha