۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۵:۵۴

با شمارش ۲۵ درصد حوزه های رأی گیری؛

پیشتازی «برنی سندرز» در رقابتهای حزب دموکرات در نیوهمپشایر

پیشتازی «برنی سندرز» در رقابتهای حزب دموکرات در نیوهمپشایر

سناتور ترقی خواه و سالخورده حزب دموکرات توانست روز سه شنبه در جریان رقابتهای مقدماتی برای کسب نامزدی این حزب از سایر رقبای خود پیشی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمارش آرای ۲۵ درصد از حوزه های رأی گیری در ایالت نیوهمپشایر آمریکا نشان می دهد که سناتور «برنی سندرز» تاکنون توانسته است از سایر رقبای خود پیشی بگیرد.

این در حالی است که در این دومین رقابت برای تعیین نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «جو بایدن» که پیش از این نامزد پیشتاز دموکراتها بود، در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

نتایج آرا ۲۵ درصد از حوزه های رأی گیری نشان می دهد که سندرز با کسب ۲۸ درصد آرا از «پیت بوتجیج» با اختلافی ۵ امتیازی (۲۳ درصد آرا) پیش افتاده است و سناتور «امی کلوبوچار» نیز با ۲۰ درصد آرا در مقام سوم قرار می گیرد.

در این میان، «جو بایدن» معاون پیشین «باراک اوباما» با اختلافی چشمگیر و با کسب تنها ۸.۷ درصد آرا پس از سناتور «الیزابت وارن» با ۹.۴ درصد آرا قرار می گیرد.

گفتنی است که سناتور سندرز ۷۸ ساله از ایالت ورمونت چهار سال پیش نیز در جریان رقابتهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا توانست در ایالت نیوهمپشایر با کسب ۶۰ درصد آرا به آسانی بر رقیب خود، «هیلاری کلینتون» فائق آید.

کد خبر 4850942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha