۲۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹

اشرف غنی:

پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات واشنگتن با طالبان بدست آمده است

پیشرفت‌های قابل توجهی در مذاکرات واشنگتن با طالبان بدست آمده است

رئیس جمهوری افغانستان می‌گوید که در مذاکرات میان نمایندگان واشنگتن و گروه طالبان برای خاتمه دادن به مناقشه داخلی این کشور پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان، موضوع پیشرفت در مذاکرات واشنگتن با طالبان را پس از گفتگوی تلفنی سه شنبه شب با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد.

این در حالی است که کابل، پایتخت افغانستان دیروز سه شنبه بار دیگر پس از نزدیک به دو ماه آرامش هدف یک حمله انتحاری دیگر قرار گرفته بود.

رئیس جمهوری افغانستان سه شنبه شب با انتشار توییتی تصریح کرد: «امروز تماس تلفنی از سوی مایک پمپئو دریافت کردم و از پیشرفت‌های قابل ملاحظه به دست آمده در مذاکرات جاری صلح با طالبان مطلع شدم».

غنی در ادامه با استقبال از آنچه وی آن‌ را پیشرفت قابل توجه خواند، تاکید کرد که وزیر خارجه آمریکا وی را از پیشنهاد طالبان برای کاهش چشمگیر و پایدار خشونت در کشورش مطلع کرده است.

اشرف غنی پس از مکالمه تلفنی با مایک پمپئو دست به انتشار چند پیام توییتری زد که در یکی دیگر از آنها ضمن اشاره به «خوشبینی» وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به کاهش خشونت‌ها، نسبت به پیشرفت حاصل در مذاکرات جاری و احتمال دستیابی به توافقی که راه را برای مذاکرات بین افغانی و در نهایت تحقق یک صلح پایدار هموار می‌کند، ابراز امیدواری شده است.

کد خبر 4851486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha