۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۰۷

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا:

تولید محتوای دینی با استفاده از هنر در فضای مجازی در اولویت است

تولید محتوای دینی با استفاده از هنر در فضای مجازی در اولویت است

قزوین- مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: برای تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطبان و تبلیغ فرهنگ رضوی، بهره گیری از روش های خلاقانه و نوین در فضای مجازی و تولید محتوا در اولویت است.

محمود رضا برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حاشیه سفر به استان قزوین برای شرکت در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این بنیاد تلاش می‌شود با استفاده از ابزار هنر مخاطب بیشتری را جذب کنیم.

وی اضافه کرد: با کمک هنر می‌توانیم اقشار مختلف مردم را با اهل بیت و زندگی بزرگان دینی بهتر آشنا کنیم و نزدیکی با این معارف دستاوردهای زیادی دارد و پیروی از سبک و سیره ائمه بخصوص امام رضا (ع) در زندگی می‌تواند نسل جوان را به ارزش‌ها پایبند کند.

برازش تصریح کرد: هنر ابزاری است که می‌تواند جذبه ایجاد کند و ما نیز در بنیاد مصمم هستیم از فضای مجازی استفاده کنیم و برای این هدف بنیاد امام رضا (ع) با برنامه ریزی بعد از ۱۸ سال کار را با یک جشنواره شعر شروع کرد و در حال حاضر برنامه‌های متعددی در سراسر کشور در عرصه‌های مختلف مانند تئاتر، شعر، کتاب خوانی، آواها و نواها و کارهای پژوهشی را در استان‌های مختلف برگزار می‌کند که با استقبال مخاطبان روبرو شده است.

وی یادآور شد: در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) علاوه بر جشنواره‌ها، برنامه‌های دیگری برگزار می‌شود و در کنار آن نشریه علمی پژوهشی فرهنگی هم داریم که از تولیدات علمی درجه الف و پایان نامه‌های تحصیلی که در این حوزه باشد حمایت می‌شود.

برازش گفت: علاوه بر آن حمایت از هنرمندان متعهد و جوان نیز در اولویت است و کسانی که تولید هنری داشته باشند پشتیبانی می‌شوند تا اثار خود را ارائه کنند که در این راستا رونمایی از دو تابلو از هنرمند شاخص کشور جناب روح الامینی که نقشی از معجزات امام رضا (ع) را نقاشی کرده در دستور کار است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تصریح کرد: همچنین بزودی از آلبوم «نواهای ایران زمین» در رابطه با امام رضا (ع) رونمایی خواهیم کرد و تولیدات مکتوب، نمایشنامه‌های تئاتر و مجموعه شعرهایی که در خصوص امام رضا جمع آوری شده نیز در حال انتشار است.

وی اضافه کرد: ضمن هماهنگی تمام بخش‌های فرهنگ و هنری در ارتباط با ائمه اطهار بویژه امام رضا (ع) گروه‌های مختلف مردمی را ترغیب می‌کنیم که به این سمت حرکت کنند.

برازش گفت: همکاری نزدیکی با مجموعه‌های مختلف بخصوص آستان قدس رضوی داریم و ضمن نشست با مدیران ارشاد استان‌ها برنامه‌های سال‌های آینده را تنظیم کرده ایم تا برنامه‌های آتی با روش‌های تأثیرگذار بهتری عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: مخاطبان رسانه‌های دیجیتال بیشتر جوانان هستند و سعی می‌کنیم همه قشرهای مردم در برنامه‌های آن مشارکت کنند و از آن بهره مند شوند و در این راستا بخش فضای مجازی را یک فرصت می‌دانیم و تلاش می‌کنیم با استفاده از این فضا و جوانان علاقه مند به گسترش فرهنگ اهل بیت کمک شود.

برازش بیان کرد: جشنواره رضوی تاکنون رشد خوبی داشته و با تغییر رویکرد آن هنرمندان قزوینی علاقه مند شده اند در آن مشارکت کنند که در این دوره ۳۵۰۰ اثر به دبیرخانه رسید و مورد قضاوت قرار گرفت.

برازش افزود: مشارکت وزارت ارشاد در برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی و حضور در برنامه‌های فضای مجازی از کارهای ارزشمندی است که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌ها مشخص شده یک نماهنگ یا کلیپ در یک روز بیش از ۵۰۰ هزار مرتبه دیده شده که بیانگر اهمیت تولید محتوا در این بخش است که امیدواریم از بستر فضای مجازی و علاقه مندی جوانان بیشتر استفاده کنیم تا معارف رضوی تبلیغ شود.

کد خبر 4853696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha