۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴

استاندار گلستان:

حضور حداکثری در انتخابات بر روابط بین الملل هم تأثیرگذار است

حضور حداکثری در انتخابات بر روابط بین الملل هم تأثیرگذار است

گرگان- استاندار گلستان گفت: حضور حداکثری در انتخابات در روابط بین الملل هم تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با گروه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سمن ها با محوریت انتخابات اظهارکرد: 1400 سال پیش امام علی (ع) فرمودند اگر مردم نبودند ما افسار حکومت را رها می کردم و امام راحل انقلاب هم این جمله را تکرار و گفتند که به واسطه این که مردم من را قبول دارند، من حکومت تعیین می کنم.

وی با تأکید بر این که اساس حکومت شیعه مردم هستند، افزود: از زمان انقلاب تاکنون همه گروه ها با تمام جریان های سیاسی توانسته اند در مجلس ورود کنند و به همه جریان ها سهمی در قدرت رسیده است.

حق شناس بیان کرد: اما آن چه که مهم است، این نیست چه کسی حاکم می شود بلکه دغدغه ما شعار انقلاب، جمهوریت، اسلامیت و غیره است.

وی تصریح کرد: اگر این مسائل تحقق می یافت اکنون ما دغدغه ای برای حضور نداشتیم و این نشان می دهد که ما به حکومت ایده آل نرسیدیم و راه درازی در پیش داریم.

حق شناس افزود: کشور متعلق به همه است و همه سوار یک کشتی شده و هرچه حضور بیشتر شود به نفع مردم خواهد بود.

استاندار گلستان گفت: همه جریان های سیاسی در گلستان کاندیدا دارند و حتی هیجان و شور انتخاباتی در برخی از شهرها بیشتر هم شده است.

وی ادامه داد: اگر مجلس قوی باشد حتما دولت و سپس ادارات هم قوی خواهند بود. و این افراد برای ما در مسائل گوناگون تصمیم خواهند گرفت.

حق شناس اضافه کرد: همه فرمانداران استان مکلف هستند از ظرفیت افراد اثرگذار در جامعه برای مشارکت مردم بهره جویند.

وی با بیان این که هربار شاهد حضور حداکثری بودیم اتفاقات مثبتی در روابط با دیگر کشورها اتفاق افتاده، تأکید کرد: مشارکت مردم در انتخابات بر روی روابط بین الملل هم تأثیر خواهد گذاشت.

حق شناس با اشاره به تعداد داوطلبان تأیید صلاحیت شده در استان، گفت که به ازای هر کرسی نمایندگی در گلستان 34 نفر مشارکت می کنند این در حالی است که در دوره قبل این عدد 14 نفر بوده است.

کد خبر 4856977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha