۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۳۹

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر همدان:

شهرداری منطقه ۵ همدان منطبق با الگوهای کشوری ایجاد شود

شهرداری منطقه ۵ همدان منطبق با الگوهای کشوری ایجاد شود

همدان - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه ۵ برای بافت مرکزی همدان پیشنهاد شده است، گفت: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوهای کشوری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس نوراله زاده پیش از ظهر پنج شنبه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با بیان اینکه باید مقیاس جمعیت، بازار و بافت سنتی در این منطقه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد؛ افزود: مدیریت شهری همدان باید ظرف ۲ هفته آینده نسبت به ارائه الگوها و آئین نامه‌های کشوری پیرامون تشکیل منطقه جدید شهرداری و تحویل به شورای شهر، اقدام کند.

وی اظهار داشت: شهرداری همدان باید آئین نامه‌ها و الگوهای مدنظر را از سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور دریافت کند و بر اساس ضوابط اجرایی نسبت به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل منطقه جدید شهرداری، طرح ارائه دهد.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز با تأکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت‌شهری، گفت: در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری هماهنگی لازم وجود ندارد.

اکبر کاوسی‌امید افزود: در گذشته بارها شاهد بودیم که در طرح‌های زیباسازی، تغییرات گسترده غیرضروری در سطح شهر ایجاد شده که هزینه‌آور است.

وی بیان کرد: در ساخت المان‌ها و طرح‌های شهری باید تصمیم گیری کارشناسانه انجام شود نه اینکه هر بار شاهد اصلاح و تغییر آنها باشیم.

ایجاد تغییر در المان‌های شهری بیت المال را هدر می‌دهد

کاوسی‌امید ایجاد تغییر در المان‌های شهری را دلیل بی‌برنامگی و ناهماهنگی در شهرداری برشمرد و اضافه کرد: این تغییر در واقع هدر رفت بیت‌المال محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان گفت: شهرداری در ساخت برخی نمادها و المان‌ها، هماهنگی و کارشناسی لازم را ندارد که این اقدام، پذیرفتنی نیست.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز در ادامه گفت: المان بلوار مدنی معروف به بلوار موشک، تعابیر خوبی را در ذهن گردشگران نخواهد داشت؛ در حالی که باید تداعی کننده دوران دفاع مقدس باشد.

سید مسعود عسگریان افزود: اگر قرار است یادمانی را در سطح شهر احداث و نصب کنیم باید طوری باشد تا گردشگران نسبت به جزئیات هویت و سبقه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آن المانها، پی ببرند و اینکه المان‌ها چه یادآوری از گذشته را تداعی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: باید نوشتاری از وقایع در المان‌ها حکاکی شود تا همگان از هویت آن، اطلاع یابند.

کد خبر 4857844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha