۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۰۶

اماکن عمومی گناوه روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود

اماکن عمومی گناوه روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود

گناوه-رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: شبکه بهداشت و درمان وشهرداری گناوه اقدام به گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی از جمله بازار تره بار و ماهی فروشان به صورت روزانه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بازیاری صبح پنجشنبه در نشست پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۲۰۱۹ گفت: تعطیلی اماکن یکی از راه‌های جلوگیری از انتقال بیماری است اما کافی نیست و نیاز به ضدعفونی کردن اماکن عمومی نظیر بازار ماهی فروشان و تره بار وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: یک ارگان به تنهایی نمی‌تواند سلامت یک شهر را تأمین کند و ما امیدواریم با همکاری سایر ادارات بتوانیم این بحران را به خوبی مدیریت کنیم.

وی افزود: مکان‌هایی تجمع عمومی نظیر تالارها، سالن‌های همایش، پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها، بانک‌ها و بازار ماهی فروشان و بازار تره بار از مکان‌های پر خطر انتقال ویروس هستند و اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها که روزانه افراد زیادی را جابجا می‌کنند و می‌توانند به منبع آلودگی تبدیل شود.

محمد باز یاری اظهار داشت: استفاده از قلیان در پارک‌ها و اماکن عمومی ممنوع است و فعالیت دست فروشان مواد غذایی به دلیل عدم اطمینان از رعایت موازین بهداشتی در این برهه از زمان باید ممنوع شود.

وی با اشاره اهمیت نظافت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و پایانه‌های مسافری از شهرداری خواست تا این اماکن به صورت روزانه نظافت شود و مایع دستشویی در این اماکن به صورت مستمر موجود باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان داشت: یکی از وظایف ما به حداقل رساندن راه‌های انتقال بیماری است و به همین منظور کارشناسان بهداشت محیط این شبکه و شهرداری اقدام به گندزدایی و ضد عفونی بازار تره بار و ماهی فروشان به صورت روزانه خواهند کرد.

وی گفت: از شهرداری به صورت روزانه زباله‌های بازار تره بار و ماهی جمع آوری و دفع کند.

باز یاری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش درخواست می‌شود قبل از بازگشایی مجدد مدارس کلیه سرویس‌های بهداشتی، آبخوری و فضای کلاس‌ها ضد عفونی شود و از حضور دانش آموزان بیمار در مدرسه جلوگیری شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه در پایان یادآور شد: شهروندان هر گونه خبر در خصوص کرونا ویروس ۲۰۱۹ را از مرجع معتبر وزرات بهداشت و درمان پیگیری کنید.

کد خبر 4864417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha