۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۰۳

لیگ جهانی کاراته - اتریش

صعود اولین المپیکی کاراته به فینال/ حذف آسیابری و خاکسار

صعود اولین المپیکی کاراته به فینال/ حذف آسیابری و خاکسار

کاراته کای وزن ۷۵- کیلوگرم ایران با شکست همه رقبا راهی مبارزه نهایی سومین مرحله از لیگ جهانی شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ادامه این مسابقات که در سالزبورگ اتریش جریان دارد، بهمن عسگری که سهمیه المپیک را برای خود قطعی کرده، به فینال صعود کرد.

عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم پس از یک دور استراحت «سوناری یاهیرو» از استرالیا را یک بر صفر شکست داد و در ادامه با رأی داوران برابر «توماس سور» از فنلاند صاحب برتری شد، وی در سومین مبارزه «جو کلاوای» از انگلستان را یک بر صفر از پیش رو برداشت.

وی در مبارزه نیمه نهایی «آرمان الاتیمور» از ترکیه را پس از تساوی ۴ بر ۴ با قانون امتیاز نخست (سنشو) شکست داد و به فینال رسید.

عسگری که در سال ٢٠٢٠ دو طلای شیلی و پاریس، برنز دبی را کسب کرده، یکشنبه در سومین فینال خود در سال ۲ جدید میلای به مصاف «هورنه» از اکراین می‌رود.

در همین وزن علی اصغر آسیابری کار خود را با برتری هشت بر صفر مقابل «سام پلومپن» از بلژیک آغاز کرد، در ادامه «رمیجیوس جویگیلاتیس» از لیتوانی را چهار بر دو شکست داد و در سومین مبارزه پس از تساوی شیش بر شیش مقابل «استانیسلاو هورنا» با قانون سنشو بازنده از تاتامی خارج شد.

با صعود «هورنه» به دیدار نهایی، آسیابری راهی گروه شانس مجدد شد. وی ابتدا «لوزینیدیس» از قبرس را ۷ بر صفر شکست داد و در ادامه با همین نتیجه به «لوئجی بوسا» از ایتالیا باخت و بدون مدال تاتامی سالزبورگ را ترک کرد.

همچنین طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس «کاترین کامبپل» از کانادا را ۶ بر یک شکست داد و در ادامه «سیمانیکوا» از اسلواکی را ۲ بر یک از پیش رو برداشت ٫ وی در مبارزه سوم برابر «جانا میسر» ۰ از آلمان بازنده شد و به گروه شانس مجدد رفت. وی در این مرحله ۷ بر صفر برابر «یاسمین عطایا» از مصر باخت و حذف شد

در مسابقات امروز سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم، فاطمه صادقی و نگین باقری در کاتای انفرادی از دور مسابقات حذف شدند

در ادامه این رقابتها فردا شنبه دهم اسفندماه در روز دوم مسابقات، رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم، حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم، ذبیح الله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم به روی تاتامی می روند.

کد خبر 4865274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha