۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۲۶

فرماندار خرمشهر:

غیبت مدیران شرکتهای الکل سازی خرمشهر در جلسات کرونا پذیرفتنی نیست

غیبت مدیران شرکتهای الکل سازی خرمشهر در جلسات کرونا پذیرفتنی نیست

خرمشهر- فرماندار ویژه خرمشهر به غیبت مدیران عامل شرکت‌های الکل سازی خرمشهر در نخستین جلسه ستاد پیشگیری از کرونا این شهرستان انتقاد و خواستار گزارش عملکرد فوری در این خصوص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: عدم حضور مدیران عامل شرکت‌های الکل سازی پذیرفتنی نیست این موضوع که در زمان‌های احتیاج در فرمانداری حضور مکرر داشته باشند و در شرایط کنونی که به حضور جهادی آن‌ها نیاز است در جلسات حضور پیدا نکند، قابل قبول نیست.

وی افزود: مدیرعامل‌های این شرکت‌ها باید تا امشب در فرمانداری حاضر شوند و صورت‌جلسات خود را درباره موارد متعددی همچون میزان تولید و نحوه عرضه تولیدات خود ارائه کنند

فرماندار خرمشهر ابراز امیدواری کرد: نیازمندی‌ها مردم از طریق واحدهای تولیدی الکل سازی و صنایع تولیدکننده مواد ضدعفونی در چارچوب سیاست‌های وزارت بهداشت تأمین شود.

حیدری گفت: نیاز مردم به‌صورت مرحله‌ای و تدریجی تأمین می‌شود و از این‌رو که تا این لحظه شهرستان خرمشهر هیچ بیماری با این علائم ندارد، اولویت با استان‌ها و شهرستان‌های درگیر است و به این شهرستان‌های بحرانی کمک می‌شود.

وی افزود: طبق نظر همکاران در حوزه بهداشت، نیاز به ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده به‌صورت گسترده وجود ندارد اما بیمارانی که تنگی نفس دارند و یا کسانی که از بیماران مراقبت می‌کنند در اولویت قرار دارند.

حیدری در ادامه بر لزوم بررسی دقیق نیازمندی‌های شهرستان تأکید کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران باید همه امکانات شهرستان برای اعمال سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بسیج شوند و مطالبات مردم در این زمینه به‌حق است.

فرماندار خرمشهر بر لزوم تقویت تولیدات رسانه‌ای برای آموزش به رسانه تأکید کرد و گفت: وزارت بهداشت از رسانه‌ها عقب‌مانده است، مدیریت افکار عمومی به دست غیر متخصصان افتاده است، همین باور اینکه باید ماسک و ژل ضدعفونی وجود داشته باشد نشان از این دارد که افرادی این آموزه‌های نادرست را در ذهن‌ها القا کرده است.

وی افزود: اکنون نیاز جامعه، افکار عمومی را جذب نمی‌کند و باید رسانه‌های داخلی را تأمین، توجیه و تقویت کرد.

وی از ممنوعت خروج مدیران بهداشتی از منطقه خبر داد و اظهار کرد: مسئولان حوزه بهداشت تا زمان حل شدن مشکل حق خروج از شهرستان را ندارند.

حیدری خواستار استفاده از ظرفیت دهیاران شد و گفت: یکی از اقشاری که خیلی با موضوع کرونا درگیر هستند، دهیاران و شورای اسلامی روستاهاست که باید موارد مختلف همچون آهک پاشی انهار را یک ضرورت تلقی کنند.

فرماندار خرمشهر در خصوص محتکران و گران‌فروشان اقلام بهداشتی در روزهای اخیر نیز گفت: این‌ها جنایتکار هستند و از دستگاه قضا و دادستان درخواست می‌شود با این افراد برخورد قاطعانه‌ای داشته باشد.

وی در خصوص دفع پسماندهای عفونی همچون ماسک و دستکش‌های استفاده‌شده نیز گفت: باید در مورد اقلامی که برای تهیه آن‌ها تقاضا وجود دارد چاره‌اندیشی شود، نصب باکس‌های زباله با علامت‌های مشخص برای زباله‌های عفونی در سطح شهرستان اقدام برای جمع‌آوری، بی‌خطر سازی و دفع در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4867455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha