۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۴

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

همه مدارس استان بوشهر ضدعفونی شدند/ برگزاری کلاس‌های درس مجازی

همه مدارس استان بوشهر ضدعفونی شدند/ برگزاری کلاس‌های درس مجازی

بوشهر - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از برگزاری کلاس‌های درس مجازی برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: همه مدارس استان بوشهر ضدعفونی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیمراد کرمی صبح سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانس با شورای معاونین و مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اظهار داشت: در بحث ویروس کرونا، اولویت نخست ما در آموزش و پرورش حفظ سلامتی دانش آموزان است و سپس قطع نشدن جریان آموزش برای ما اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: با افزایش اطلاعات، کاهش اضطراب و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد که با همکاری فرهنگیان و خانواده‌ها از این بحران عبور خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برای ارتقای کیفیت سلامت و بهداشت مدارس با وجود اینکه مدارس در دوره تعطیلی قرار دارند اما همه مدارس استان ضدعفونی شده‌اند.

آموزش فرهنگیان

وی افزود: برای افزایش اطلاعات فرهنگیان یک دوره ضمن خدمت با عنوان پیشگیری از بیماری‌های تنفسی حاد در چهار کلاس و با ظرفیت شش هزار نفر برنامه ریزی شده که تا کنون ۵ هزار فرهنگی استان در این دوره ثبت نام کرده‌اند.

کرمی ادامه داد: با وجود اینکه مدارس تعطیل هستند اما با تلاش همه معلمان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت جریان آموزش در استان قطع نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از مدیران مدارس می‌خواهیم متناسب با این شرایط بحرانی و بر اساس امکانات موجود، برنامه ریزی کرده تا به وضعیت آموزشی دانش آموزان لطمه وارد نشود.

جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان

کرمی گفت: برای استمرار فعالیت یادگیری و جبران بخشی از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان به دلیل تعطیلی مدارس ناشی از انتشار ویروس کرونا برنامه‌های آموزش به صورت زنده و هفته آینده به صورت ضبط شده از شبکه آموزش در حال پخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مدرسه مجازی به تعداد ۱۰۷ هزار واحد آموزشی در کل کشور است.

وی افزود: در استان نیز به منظور دسترسی بیشتر دانش آموزان و همکاران به محتوای آموزشی و فیلم‌های آموزشی، اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی برای پخش زنده فیلم‌های آموزشی با تدریس آموزگاران، دبیران و هنرآموزان برگزیده استانی کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دوره ضمن خدمت در چهار کلاس به ظرفیت شش هزار نفر در نظر گرفته شده که تا کنون پنج هزار نفر از فرهنگیان استان در این دوره شرکت کرده‌اند.

آموزش قطع نمی‌شود

وی اظهار داشت: اگر در روستا یا مناطقی اینترنت وجود ندارد، معلمان برای قطع نشدن فرایند آموزش به آن روستا اعزام شوند.

کرمی بیان کرد: بنای ما معلم محوری است. سرگروه‌های آموزشی بر فعالیت مجازی معلمان نظارت کرده و ابتکارات و خلاقیت‌ها را رصد کنند.

وی ادامه داد: اولیا نقش مهمی در آموزش دارند و در این ایام که دانش آموزان در منزل هستند انتظار داریم اولیا در فرایند آموزش مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: با وجود اینکه دانش آموزان در مدارس حضور ندارند، اما مدیر و معاونین در مدارس حضور داشته باشند تا معلمان بتوانند از امکانات مدرسه برای تدریس مجازی استفاده کنند.

کد خبر 4868932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha