۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۵

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان‌های غرب استان تهران:

۴۱ هزار اصله نهال در شهرستان‌های غرب استان تهران کاشته خواهد شد

 ۴۱ هزار اصله نهال در شهرستان‌های غرب استان تهران کاشته خواهد شد

قدس- سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان‌های غرب استان تهران گفت: امسال در شهرستان‌های غرب استان تهران۴۱هزار اصله نهال با الهام از چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب کاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مسعودی صبح چهارشنبه در مراسم درختکاری که به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان قدس و با حضور حجت الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس، فرماندار، شهردار و تعدادی از مسئولان در محل مصلی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اهمیت کاشت درخت در توسعه فضای سبز و تلطیف هوا و محیط زیست بر هیچکس پوشیده نیست و در این راستا باید همه افراد جامعه بکوشند.

مسعودی با اشاره به اینکه کاشت درخت و حفظ آن در دین اسلام و از سوی ائمه معصومین (ع) سفارش و تأکید شده است، بیان داشت: امسال هفته منابع طبیعی با شعار «نهال کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز» نامگذاری شده که با توجه به نیاز این شهر قدس و شهرستان‌های دیگر در غرب استان تهران ۴۱ هزار اصله نهال با الهام از چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کاشته خواهد شد.

حجت الاسلام جوکار، امام جمعه شهرستان قدس نیز در این مراسم اظهار داشت: هفته منابع طبیعی فرصت بسیار مناسبی است تا هرکسی با کاشت یک اصله نهال یادگاری را از خود بر جای بگذارد و از حسنات آن بهره مند شود.

وی با بیان اینکه امر درختکاری در قرآن کریم و روایات مورد تأکید قرار گرفته است خاطر نشان کرد: یکی از زیبایی‌هایی که خداوند آن را پسندیده و طبع بشر هم با آن سازگار است درخت و حضور در سایه آن و نهرهای جاری در پای درختان است.

جوکار ادامه داد: حفظ سلامتی و ایجاد زیبایی برای شهر و نشاط مردم از وظایف مهم مسئولان است.

امام جمعه شهرستان قدس ابراز امیدواری کرد که انشا ا… با عنایت خداوند متعال و همکاری عموم مردم بیماری کرونا هرچه زودتر از کشور ما رخت بربندد.

کد خبر 4875354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha