۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۴۸

استاندار سیستان و بلوچستان:

ایستگاه‌های غربالگری کرونا در سیستان و بلوچستان فعال شده است

ایستگاه‌های غربالگری کرونا در سیستان و بلوچستان فعال شده است

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به همه فرمانداران ابلاغ شده در محل ورودی تمامی شهرستان‌های این استان ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا را فعال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، احمد علی موهبتی در حاشیه نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رؤسای ستادهای مدیریت بیماری کرونا در سطح کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه ورود مسافران به هر یک از شهرستان‌های استان به شدت کنترل و مدیریت خواهد شد.

وی بیان داشت: از مردم سیستان و بلوچستان که در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و نزدیکان‌شان در تعطیلات نوروز امسال به این استان سفر نکنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی به استان محدود شده است گفت: تمامی تمهیدات لازم در بیمارستان‌ها و مکان‌هایی دیگر برای گذراندن دوران نقاهت بیماران انجام شده است.

وی ادامه داد: تولید مواد ضدعفونی در پنج کارگاه و تولید ماسک نیز در پنج کارگاه در حال تولید است.

موهبتی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است افزود: همه برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا فقط با انجام اقدامات پیشگیرانه و در خانه ماندن مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی با اعلام لغو مرخصی تمامی مدیران و کارمندان دولت در ایام نوروز؛ تصریح کرد: همچنین به منظور کاهش عبور و مرور در شهرها مقرر شد ۵۰ درصد پرسنل ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به صورت دورکاری انجام وظیفه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این نشست را تصمیم گیری پیرامون غربالگری و شناسایی افراد بیمار و جداسازی این افراد از جامعه بیان کرد و افزود: به منظور دفع سریع خطر، این مهم در روزهای آینده با کمک پایگاه‌های بسیج و مراکز بهداشتی در سطح استان انجام خواهد شد.

وی گفت: متأسفانه ویروس کرونا وارد سیستان و بلوچستان شده و با حدود ۵۰ مورد مثبت و چند مورد فوتی، نیاز به هماهنگی و همکاری مردم و گروه‌های مرجع داریم تا با رعایت اصول اولیه و اطلاع رسانی و آگاه سازی؛ شاهد آسیب‌های کمتری به مردم باشیم.

موهبتی بیان کرد: ابلاغ و انتشار دستورالعمل‌های آموزشی توسط رسانه‌ها، تعطیلی مکان‌های تجمع مردم از جمله مراسم مذهبی، شادی، عزا و تعطیلی روز بازارها در استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: اگر همراهی مردم نبود، قطعاً شرایط سیستان و بلوچستان که بر اساس پیش‌بینی‌های اولیه جزو استان‌های بحرانی به شمار می‌رفت امروز بسیار بحرانی‌تر بود، اما با اقدامات پیشگیرانه و همراهی خوب مردم، شرایط مطلوبی در استان داریم.

کد خبر 4876752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha