۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۵۰

استاندار البرز مطرح کرد؛

جلوگیری از ترددهای غیرضروری در البرز/ انجام غربالگری در ورودی‌ها

جلوگیری از ترددهای غیرضروری در البرز/ انجام غربالگری در ورودی‌ها

کرج - استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید روند شیوع کرونا متوقف شود، گفت: امکان دارد که از ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزاله شهبازی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان، ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی سالی پر خیر و برکت و همراه با تندرستی، اظهار کرد: رهبری عزیز امروز در پیام نوروزی مطالب بسیار با اهمیتی را مورد اشاره قرار دادند، اما کلیدواژه اصلی بیانات ایشان، جهش تولید بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ علی رغم وقوع حوادث ناگوار در کشور شاهد رخدادهای بسیاری بودیم که باعث همدلی بیشتر مردم شد، گفت: به واسطه این امر وفاق، اتحاد، دوستی‌ها و همدلی‌ها افزایش یافت.

استاندار البرز گفت: استان البرز در سال ۹۸ توفیقات ارزشمندی در حوزه‌های رونق تولید و مشارکت اقتصادی، به ثمر رسیدن پروژه‌های معطل مانده و بزرگ عمرانی، بهره برداری از ظرفیت‌های اقتصادی که می‌توانست به توسعه اقتصادی استان و کشور کمک کند، داشت.

شهبازی اضافه کرد: یک نمونه بسیار مهمی از دستاوردهای استان در راستای تولید را می‌توان اتحاد و انسجام در جهت تولید مواد ضدعفونی کننده، دارویی و بهداشتی برای مقابله با کرونا بیان کرد.

سرعت بالای شیوع کرونا در جهان

وی با اشاره به سخنرانی نوروزی رئیس جمهور نیز گفت: تمامی مسئولان استان در حوزه‌های اجرایی، قضائی و مقننه، به تاسی از راهبردی که در کشور تدوین شد، در این شرایط که همه در خانه‌ها به سر می‌برند، اکنون تشکیل جلسه داده ایم.

استاندار البرز افزود: در این نشست رؤسای اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها نیز حضور دارند و از تمامی تلاش‌هایی که در طول سال داشته اند قدردانی می‌کنیم.

شهبازی با اشاره به سرعت بالای شیوع کرونا در جهان، عنوان کرد: در کشور چین با همراهی مردم شیوع این ویروس متوقف شد.

وی افزود: ولی در مجموع کرونا در کشور و به ویژه برخی استان‌ها رشد فزاینده دارد و روند شیوع همچنان ادامه دارد، مردم باید رعایت کنند زیرا به صورت مستمر از رسانه‌ها هشدارهای لازم داده می‌شود.

استاندار البرز با بیان اینکه شرایط قرنطینه سخت است ولی راهی جز این نیست زیرا متخصصان و پزشکان به این باور رسیده اند، ادامه داد: حتی نماز جمعه که یک فریضه واجب است، برگزار نشد و بسیاری از زندانیان آزاد شدند و مجلس نیز جلسه تشکیل نداد.

غربالگری و سنجش تب در مبادی ورودی و خروجی استان البرز

شهبازی با اشاره به اینکه مردم باید پای کار باشند، گفت: اصناف عادل و منصف البرز همواره پای کار بوده اند و امروز هم در این نشست دعوت شدند تا از آنها برای توقف فعالیت‌های غیرضروری کمک بگیریم زیرا کاهش تردد موجب قطع زنجیره شیوع می‌شود و بسیاری از پویش‌های مقابله با کرونا در این حوزه شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پس از دستور مقام معظم رهبری نیروهای نظامی و انتظامی با جدیت بیشتری برای مقابله با کرونا پای کار آمده است، افزود: به این سمت می‌رویم که فروشگاه‌های بزرگ استان می‌توانند با رعایت اصول کامل بهداشتی فعالیت خود را ادامه دهند.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید این روند متوقف شود، گفت: امکان دارد که از ترددهای غیرضروری شهری و بین شهری جلوگیری شود.

شهبازی گفت: طی بازدیدی که از مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان داشتم، غربالگری و سنجش تب به خوبی صورت می‌گیرد، این امر باید به صورت ۲۴ ساعته اجرایی شود.

کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارها وجود دارد وی افزود: در بحث نقاهتگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و سپاه پاسداران همراهی بسیار خوبی داشت.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت همراهی و تعامل بیشتر از سوی اصناف برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: اکنون کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به اندازه کافی در انبارها وجود دارد و دولت در این راستا به طور کامل پای کار است و مردم با ماندن در خانه‌های خود به این روند کمک کنند.

شهبازی گفت: هیچ هتل و اقامتگاهی مهمان نپذیرد و همه با ماندن در خانه‌های خود چرخه شیوع کرونا را متوقف کنند.

وی ادامه داد: به طور قطع نیروی انتظامی همکاری لازم را برای خلوت شدن خیابان‌ها و کمتر شدن تردد خواهد داشت ولی تأثیر همراهی اصناف در این روند غیر قابل انکاری است.

کد خبر 4883184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha