۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵

جانشین رئیس ستاد کرونا در استان البرز:

روند مقابله با کرونا در البرز تحت کنترل است/هشدارها را جدی بگیرید

روند مقابله با کرونا در البرز تحت کنترل است/هشدارها را جدی بگیرید

کرج - جانشین رئیس ستاد کرونا در استان البرز گفت: روند مقابله با کرونا در البرز تحت کنترل است اما هشدارها نسبت به این ویروس جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویش پور ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: به دستور استاندار البرز و با توجه به حساسیت موضوع در قبال سلامت شهروندان ستاد مقابله با کرونا در استان شکل گرفته است به لحظه کم و کیف اجرایی شدن مصوبات را پایش و بررسی می‌شود.

وی افزود: روزانه جلسات ستاد در استانداری به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی، قضائی و نیروهای مسلح در کنار هم در برای مقابله با کرونا بسیج شدند.

جانشین رئیس ستاد کرونا در استان البرز با اشاره به موقعیت خاص استان البرز که شاهراه مواصلاتی بیش از ۱۴ استان کشور است، گفت: روزانه بیش ۴۰۰ هزار نفر از کرج به تهران در حال رفت و آمد هستند همچنین بیش از یک میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در استان و هم جواری با استان‌های تهران، قم، مازندران، گیلان و تنوع قومیت‌ها باعث شده از جای جای ایران به استان ما سفر کنند و بالعکس و با وجود زندان‌های متعددی در استان، البرز مستعد شیوع بیماری کرونا است.

درویش پور اضافه کرد: با بسیج امکانات و برنامه‌ریزی انجام شده با اقدامات پیشگیرانه و محافظتی که در استان صورت گرفت خوشبختانه روند بیماری در استان تحت کنترل است اما هشدارها نسبت به این ویروس جدی است و تمام مجموعه دولت برای رفع این چالش در تلاش هستند.

وی افزود: به منظور آمادگی و مقابله و کنترل موج دوم ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده است.

جانشین رئیس ستاد کرونا در استان البرز گفت: تعطیلی مراکز آموزشی، مدارس، جشنواره‌ها، همایش‌ها و به حداقل رساندن کارکنان در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان تعطیلی تمام نمایشگاه‌های بهاره، افزایش تولید و تقویت شبکه توزیع در بحث مواد ضد عفونی از دیگر اقدامات پیشگیرانه در استان است که اجرایی شده است.

درویش پور همچنین افزود: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در تمامی شهرهای استان و همینطور روستاهای استان، راه اندازی ایستگاه‌های پایش در مبادی ورودی و خروجی برای کنترل افراد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته غربالگری جهت شناسایی بیماران محله، توزیع اقلام با کیفیت بهتر با محوریت نیروهای مسلح به ویژه سپاه از دیگر اقدامات پیشگیرانه در استان است.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه دیگری نیز در راستای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده است بدین منظور آماده سازی نقاهت گاه‌هایی برای قرنطینه دو هفته بیمارانی که ترخیص شدند تجهیز شده است.

جانشین رئیس ستاد کرونا در استان البرز با اشاره به تجهیز برخی از سالن‌های سپاه، ورزش جوانان و شهرداری‌ها، گفت: با توجه به سفرهای نوروزی احتمال می‌رود موج دوم روند بیماری زیاد شود به همین منظور باید آمادگی داشته باشیم که با کمبود تخت در استان مواجه نشویم.

درویش پور تاکید کرد: تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری از جمله تصمیمات این ستاد برای کاهش مراجعات و تردد مردم به شما می‌رود و ما تلاش می‌کنیم تا با همکاری اصناف به مرحله بالاتری در کنترل این بیماری دست یابیم.

وی افزود: خوشبختانه در بازدید میدانی که با حضور استاندار و مقامات قضائی از وضعیت بازار در شهرهای مختلف استان انجام شده است بیش از ۹۰ درصد فروشگاه‌ها و واحدها تعطیل بودند و این قابل ستایش و تحسین است.

جانشین رئیس ستاد کرونا در استان البرز گفت: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی استاندار و دیگر مسئولان انتظار ما از رسانه‌ها این است روی یک محور در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی و اقناع کردن مردم و پیوستن به پویش در منزل بمانیم، حرکت کنند.

درویش پور گفت: رسانه‌ها نقش مهم و ویژه ای در خط مقدم و قطع زنجیره ویروس کرونا دارند خبرگزاری‌ها، صدا و سیمای مرکز استان و گروه‌هایی که در فضای مجازی فعالیت دارند همه این روزها باید روی محور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی حرکت کند.

کد خبر 4884736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha