۷ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۳۴

رئیس سازمان صمت استان قزوین:

اولین محموله ماسک وارداتی در قزوین تحویل شد

اولین محموله ماسک وارداتی در قزوین تحویل شد

قزوین- رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت: اولین محموله ماسک‌های وارداتی از سهم ۲۰۰ هزار عددی استان قزوین امروز تحویل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین محموله ماسک‌های وارداتی کشور پنجشنبه شب وارد قزوین شد تا در جمع کادر پزشکی و پرستاری بیمارستانها توزیع شود.

این محموله شامل ۸۳ هزار عدد ماسک استاندارد و بهداشتی N95 است که پنجشنبه شب با حضور رئیس و معاون بازرگانی سازمان صمت تحویل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قزوین شد.

سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان قزوین در هنگام تحویل اولین محموله ماسک بهداشتی به خبرنگاران گفت: وزارت صمت برای تأمین نیازهای بیمارستانها و مراکز درمانی نسبت به واردات ماسک از کشور چین اقدام کرد که سهم استان‌ها نیز مشخص شده است.

وی بیان کرد: سهم استان قزوین از این اقلام بهداشتی ۲۰۰ هزار عد ماسک بهداشتی ویژه بیمارستان هاست که به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی و پزشکان و پرستاران قرار می‌گیرد.

نیازمند ۸ هزار عدد ماسک در روز هستیم

نبیل یادآور شد: در استان قزوین در مراکز درمانی و بیمارستانها روزانه به ۸ هزار عدد ماسک استاندارد نیاز داریم که تقریباً همه نیازهای خود را تأمین می‌کنیم.

وی بیان کرد: کارگاه‌های زیر مجموعه بسیج و سپاه حدود ۲۰ هزار عدد و بخش خصوصی حدود ۱۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می‌کنند که حدود ۶ هزار عدد آنها برای بخش درمانی قابل استفاده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین اظهار داشت: ۴ واحد تولیدی و صنعتی و ۳۰ کارگاه کوچک در استان قزوین نسبت به تولید اقلام بهداشتی اقدام می‌کنند.

نبیل افزود: از ۱۷ اسفند ماه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار عدد ماسک پزشکی در استان قزوین تولید و توزیع شده است و کارگاه‌ها نیز ۱۲۰ هزار عدد ماسک تولید کرده‌اند.

تولید ۲۲ میلیون عدد دستکش در استان قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین همچنین به تولید سایر اقلام بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون بیش از ۲۲ میلیون عدد دستکش در واحدهای صنعتی استان تولید شده که تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد آن بین مراکز درمانی و بیمارستانها توزیع شده است.

وی افزود: پس از تأمین نیازهای ضروری استان با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونای کشور تعداد ۲۱ میلیون عدد دستکش به خارج از استان صادر شده تا نیاز سایر هموطنان نیز تأمین شود.

نبیل گفت: همچنین ۳۷۳ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در استان قزوین تولید شده که ۲۸۱ هزار لیتر آن در استان و ۹۲ هزار لیتر در سایر استان‌های همجوار توزیع شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: در ۹ واحد صنعتی استان قزوین هم ۳۱۵ هزار عدد ژل ضد عفونی کننده دست تولید شده که ۶۸ هزار عدد آن در داخل استان و ۲۴۵ هزار عدد در خارج از استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: مجموع اقلام توزیع شده بهداشتی در استان تاکنون ۳۷۶ هزار لیتر بوده که همه نیازها را تأمین کرده‌ایم.

نبیل افزود: روزانه ۴۳ هزار لیتر الکل نیز در استان تولید می‌شود که تاکنون تنها در دو واحد صنعتی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر الکل طبی تولید و توزیع شده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: در استان روزانه به ۱۳ هزار لیتر الکل نیاز داریم که بر اساس دستور ستاد ملی کرونای کشور برای کمک به سایر استان‌ها بیش از ۹۰۰ هزار لیتر الکل به استان‌های دیگر ارسال شده است.


وی بیان کرد: در استان قزوین ۱۲ واحد تولید موا د ضد عفونی کننده دست داریم که تاکنون ۳۸۲ هزار لیتر مواد صد عفونی کننده تولید و توزیع کرده‌اند.

نبیل افزود: همچنین در شش واحد صنعتی مقدار ۱۵۵ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده سطوح تولید می‌شود که ۱۱۵ هزار لیتر آن در استان و ۳۸ هزار لیتر خارج از استان توزیع شده است.

راه اندازی ۴ فروشگاه اینترنتی فروش اقلام بهداشتی

وی اظهار داشت: همچنین برای کاهش تردد مردم برای خرید کالاهای اساسی در حال حاضر ۴ فروشگاه اینترنتی برای فروش مواد بهداشتی راه اندازی شده که تاکنون ۴ هزار عدد اقلام بهداشتی را عرضه کرده است.
 

کد خبر 4886830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha