۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۵:۴۱

وضع محدودیت عبور و مرور در ترکیه/توصیه اردوغان به قرنطینه اختیاری

وضع محدودیت عبور و مرور در ترکیه/توصیه اردوغان به قرنطینه اختیاری

در شرایطی که رئیس جمهوری ترکیه مردم این کشور را به «قرنطینه اختیاری» توصیه می کند، حزب مخالف دولت خواستار وضع و اجرای فرمانی فراگیر برای ملزم کردن افراد به ماندن در خانه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه از مردم این کشور خواست تا برای کمک به مهار ویروس سریع الانتشار کرونا، با رعایت موازین و «قرنطینه اختیاری» در خانه های خود بمانند و به جز برای خرید مایحتاج روزمره از منزل خارج نشوند.

اما با افزایش شمار مبتلایان به ۷۴۰۲ تن و ۱۰۸ نفر قربانی، «حزب جمهوریخواه خلق» که حزب مخالف دولت ترکیه است، خواستار وضع و اجرای فرمانی فراگیر برای ملزم کردن افراد به ماندن در خانه شد.

«کمال کیلیچداروغلو» رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در بیانیه ای که روز شنبه انتشار یافت، اعلام کرد: «در این مرحله، روشن است که ما به دستوری جامع، گسترده و کارآمد برای در خانه ماندن و قرنطینه [شهروندان] نیازمندیم».

وی در ادامه افزود که «حل این معضل با پویشهایی همچون "در خانه بمان ترکیه" و با واگذار کردن آن به اراده و ابتکارعمل شهروندان آنهم بدون ارائه هیچگونه دستمزد یا امنیت شغلی و سپردن آنان به دست سرنوشت امکان پذیر نیست».

در عین حال، اردوغان با اعلام اتخاذ تدابیر بیشتر برای مهار شیوع کرونا، از توقف پروازهای بین المللی، حرکت قطارهای بین شهری و مشروط کردن سایر سفرهای داخلی به تأیید فرماندار خبر داد.

در همین راستا، خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) اعلام کرد که از روز شنبه تا روز هفدهم آوریل تمام پروازهای بین المللی خود را متوقف می کند و پروازهای داخلی را تنها به ۱۴ شهر مهم این کشور محدود می سازد.

شایان ذکر است که بنا به اعلام وزیر بهداشت ترکیه، شمار قربانیان کرونا در این کشور روز شنبه با ۱۶ مورد افزایش به ۱۰۸ تن رسید و شمار مبتلایان قطعی نیز از ۱۷۰۴ مورد به ۷۴۰۲ مورد افزایش یافت.

به گفته این مقام بهداشتی، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۴۱ آزمایش کرونا در این کشور انجام شده که این امر تعداد کل آزمایشهای انجام شده در ترکیه را- از زمان آغاز شیوع این بیماری- به ۵۵۴۶۴ مورد می رساند.

کد خبر 4888121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha