۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۲۴

سرپرست بنیاد مسکن گلستان:

۶۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان بهسازی و نوسازی شد

۶۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان بهسازی و نوسازی شد

گرگان- سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۶۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در گلستان تکمیل و تحویل مالکان شده است.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: ۲۱ فروردین ماه امسال مقارن با میلاد حضرت مهدی (عج)، روز تأسیس بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ به فرمان تاریخی بنیادگذار انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ۶۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رفع محرومیت ها و ایجاد سرپناه برای مردم، امام خمینی (ره) بنیاد مسکن را تأسیس کرد که اقدام ستودنی بود.

حسینی گفت: علاوه برتأمین مسکن و زمین برای افراد نیازمند و محرومیت زدایی، مبحث مشارکت و ترویج کار خیر هم مد نظر امام راحل بود.

وی با اشاره به اینکه انجمن خیران هم در راستای حساب ۱۰۰ تأسیس شده است، ادامه داد: بنیاد مسکن در سال ۱۳۶۶ فعالیت ها و مأموریت های جدیدی را درراستای اهداف امام (ره) تعریف کرد و در بخش توسعه و عمران و آبادنی روستاها وارد شد.

حسینی بیان کرد: در سال ۱۳۸۴ بنیاد مسکن، طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را ارائه داد و همزمان افراد بی سرپناه هم در این طرح گنجانده شدند.

وی با بیان اینکه این امر نیاز به مقدماتی داشت و نظام فنی روستایی ایجاد شد، گفت: هم اکنون ۱۳۰ دفتر طراحی در استان که کار نقشه کشی و نظارت بر ساخت مسکن مقاوم را بر عهده دارند، ایجاد شده و ۳۰۰ ناظر فنی فعال هستند که نظارت بر ساخت را انجام می دهند.

حسینی افزود: از سال ۸۴ تاکنون ۶۱ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در گلستان تکمیل و تحویل مالکان شده است.

وی توضیح داد که از ۲۲۸ هزار سکونتگاه روستایی که در سطح استان داریم ۳۰ درصد این سکونتگاه ها در قالب این طرح ساخته شده است.

سرپرست بنیاد مسکن گلستان گفت: در حوزه نظام فنی هم چهار و نیم میلیون مترمربع نقشه کشی انجام و توسط ناظران نظارت شد.

کد خبر 4896074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha